A GYIK els fele
Tartalom
I. |
Informcik, problmk |
II. |
Kattintsok |
III. |
Tulajdonsgok |
IV. |
Szakrtelmek |
V. |
Felszerels |
|
|
VI. |
pletek |
|
A. |
Palota |
B. |
Erd |
C. |
Boltok |
D. |
Mgustorony |
E. |
Templom |
F. |
Bank |
G. |
Piac |
H. |
Kocsma |
I. |
Arna |
J. |
Kaszin |
K. |
Kikt |
L. |
Utnptls stor |
M. |
Oltr |
|
I. Informcik, problmk
1. Hova forduljak, ha jelszval, azonostval kapcsolatos problmm van?
> Az adminisztrcis felleten lvõ form segtsgvel lekrdezheted az egy e-mail cmhez tartoz sszes karaktered belpsi azonostjt s jelszavt. Az informcikat a regisztrlt e-mail cmedre kldjk ki.
>Fontos tudni, hogy a karakter gazdja az, aki a regisztrlt e-mail cm gazdja. Ezen szably all semmilyen esetben nem tudunk kivtelt tenni. Ezrt gondoskodj arrl, hogy az e-mail cmed esetleges megsznse elõtt msik cmre mdostsd.
2. Hova forduljak, ha gy vlem, programhibt talltam?
> rj levelet a larkinorsupport@gmail.com cmre, vagy jelezd a Frum "Bugok" tmakrben.
>Sajt megjegyzs, hogy nem tudni mikor javtjk ki az adott Bugot s annyi krs, hogy az itteni frumba szedjk ssze a Bugokat, mert a frumba el fog keveredni. Az E-mail cmet az Admin 2010.02.07-n megadta, hogy lehet ide rni.
3. Mit tegyek, ha szeretnk sajt kpet berakni?
A fizetõs karakterek akrmikor automatikusan megvltoztathatjk a kpket, amihez a link a foldalon tallhat.
A kp felttelhez lpj ki az oldalrl a legrdl menn keresztl, tedd fel a kpet s lpj vissza.
4. Honnan szerezhetem be a jtkhoz szksges informcikat, hol kvethetem nyomon a jtkban bekvetkezõ vltozsokat?
> Ennek a GY.I.K.-nak az tolvassval hozzjutsz a legfontosabb informcikhoz.
>A Fõoldalon tallhat Hrek hivatkozs alatti informcik rendszeres olvassval megismerheted a legfrissebb vltozsokat, trtnseket. rdemes egyszer a Hrek rgebbi rszeit is tolvasni, hiszen sok fontos informcihoz ott juthatsz hozz.
Ha ezt vgigolvasva sem talltl vlaszt a krdsedre, akkor rd meg a frumba a krdsed.
5. Hova forduljak, ha a jtkkal kapcsolatosan valamit nem rtek?
>rd meg a krdsedet a frumon a Krdsek tmakrben a lejjebb olvashat felttelek figyelembe vtelvel vagy akr az itteni frumra is rhatsz regisztrci utn s ha tudunk, akkor vlaszolunk a krdsre.
6. Hova forduljak fejlesztsi tleteimmel, szrny, illetve trgy javaslataimmal?
> rj levelet a larkinorsupport@gmail.com
Elbb rtam, hogy aktv, de attl fggetlenl az itteni frum tletek rszbe nyiss egy j tmt az tletednek, hogy a lehetsges hibkat megbeszljk s esetleg pontostsuk azt,
7. Hogyan tudok e-mail cmet vltani, jelszt vltani, karakteremet msnak tadni?
> Ezeket az adminisztrcis felleten teheted meg.
8. Hova forduljak, ha gy rzem, kimaradt valami, vagy hibt tallok a GY.I.K.-ban?
rd meg a krdsedet a frumon az j GYIK javaslatok tmakrben a lejjebb olvashat felttelek figyelembe vtelvel,
Mivelhogy ilyen tma nincs ott, ezrt az itteni frumba rd meg a hibt az tletek rszbe (j tmval) vagy rd meg a hibt a Larkinoros Kalmr frumba.
9. Mi szmt csalsnak, s milyen bntets jr rte?
> Csalsnak szmt minden olyan cselekedet, melyrõl egy tlagos jtkos meg tudja tlni, hogy nem korrekt, vagy nem a fejlesztõk tervei szerinti mûkds eredmnye.
> Ha csalsi lehetõsget szlelsz, akkor ezt jelezd felnk a larkinorsupport@gmail.com cmre.
Elvileg aktv ez a cm.
>Amennyiben a fenti defincinak megfelelõ csalst kvetsz el, a karakteredet elvesszk, vagy jelentõsen legyengtjk. A gyengts mrtke minden esetben slyosabb, mint a szerzett elõny.
> Ha nem tudod eldnteni, hogy egy adott cselekedet csalsnak minõsl-e, krdezd meg a frum Support tmakrben.
II. Kattintsok
1. Mit jelent a napi kattints?
>Minden napra kapsz 800 kattintst. Minden cselekedeted egy kattints, ha a kattintsaid elfogynak nem jtszhatsz tbbet azon a jtknapon.
2. Tegnap este eljtszottam a kattintsaimat s ma nem enged jtszani. Mirt?
> A jtknap este 9-kor r vget, ilyenkor osztjuk ki a napi kattintsokat is.
3. Mirt cskkent le a napi kattintsszmom drasztikusan?
>Elfizets karakterek a napi katt hromszorost kapjk, amg el nem rik az els napon regisztrlt karakterek kattmennyisgt, teht lehet, hogy utolrted az elsket :).
4. Hogyan nvelhetem a napi kattintsmennyisget?
> Csupn egy mdon. Az antigrav csizma nevû trgytpussal, ha viseled.
5. Mi az a grgetsi limit?
>Jelenleg 8 napos a grgetsi limit, Ez azt jelenti, hogy maximlisan 6 napi kattintsod gyûlhet fel. Ha ennl tbb kattintsod gyûlne ssze, akkor az belpskor automatikusan 6 napira cskken, s a fel nem hasznlt kattintsaid fele eltroldik.
6. Mit jelent az, hogy a fizetõsk nem vesztenek kattintst? Õk korltlanul jtszhatnak?
>A fizetõsk sem jtszhatnak korltlanul, m nekik csak ideiglenes a grgetsi limitk, nyugodtan elmehetnek nyaralni, ksõbb htrny nlkl folytathatjk kalandjaikat. Nekik a teljes fel nem hasznlt kattintsuk a trolba kerl, s ha elfogy a klikkjk, 500-asval automatikusan visszatltõdik.
7. Van olyan tevkenysg a jtkban, amikor nem fogy a kattintsom?
Nincs ilyen tevkenysg jelenleg a jtkban.
8. Mr egy hete nem jtszom, de a karakterlapomon nem nõ a lejtszhat kattintsaim szma. Mirt?
>Br a kattintst minden nap este 9-kor osztjuk, az a karakteredhez csak akkor kerl felrsra, ha belpsz vele, vagy kreditet utalsz hozz.
> Hasonl a helyzet a karaktered fizetõs llapotval, ami szintn csak a fenti kt esetben mdosulhat.
III. Tulajdonsgok
1. Mire j az erõ tulajdonsg?
> Az erõ elsõsorban a harcos belltottsg karakterek jellemzõ tulajdonsga.
> Az erõ pontonknt eggyel nveli teherbrsodat.
> Az erõ kt pontonknt eggyel nveli sebzsedet fegyverrel.
>Fegyveres sebzsedet mdostja egy szorz, amely az erõdtõl fgg. Ha az erõd - szintedhez kpest - nagyon alacsony a szorz kisebb egynl - cskken a sebzsed -, egybknt pedig nagyobb egynl - sebzsed nõ. A szorz drasztikusabban nõ addig mg el nem red azt az erõt, ami egyenlõ a szinteddel. Ez utbbi esetben a szorz 1,05 - teht sebzsed 5%-kal nõ.
2. Mire j az intelligencia tulajdonsg?
> Az intelligencia elsõsorban a mgus belltottsg karakterek jellemzõ tulajdonsga.
> Az intelligencia kt pontonknt nveli varzslataid sebzst eggyel.
> Mgia szakrtelmed nem fejlõdhet intelligencia tulajdonsgod 1,3-szorosnl nagyobbra.
>Minden intelligenciapont eggyel nveli a varzspont regenercit. Magasabb szinten az intelligencia fggvnyben tovbbi bnusz jr a varzspont regenercira.
3. Mire j az szerencse tulajdonsg?
> A szerencse elsõsorban a s belltottsg karakterek jellemzõ tulajdonsga.
>A szerencse hatrozza meg, hogy milyen rceket, svnyokat shatsz, illetve az ssod milyen gyakran lesz sikeres, s mennyit tallsz az adott rcbõl vagy svnybl.
> A szerencse vletlenszerûen, de tlagosan a szerencse pontjaid negyedvel nveli kezdemnyezõ rtkedet.
> A szerencse vletlenszerûen, de tlagosan a szerencse pontjaid hatodval nveli szintlpskor kapott letpontjaidat.
> A szerencse tulajdonsgod nveli - illetve ha gy dntesz cskkenti - a szrnyekkel val tallkozs eslyt.
>A szerencse tulajdonsg cskkenti annak az eslyt, hogy a szrnyek rt hatsai hassanak rd. Amennyiben tkok hatsra szerencsd rtke nullra cskken, az rt hatsok minden esetben hatni fognak rd.
> A szerencse nagy mrtkben nveli az eslyedet, hogy lerzd a tged ldzõ szrnyeket, vagy utolrd az ltalad ldztteket.
> A szerencse nagy mrtkben nveli az eslyedet, hogy elfogd a szrnyeket.
A szerencse mg valamilyen mrtkben nveli a kezdsi eslyt a szrnyek ellen, teht ilyen esetben hasonlt a gyorsasgra.
4. Mire j a gyorsasg tulajdonsg?
> A gyorsasg elsõsorban azt hatrozza meg, hogy a csatban te vagy az ellenfeled tmadtok elõbb, mivel ez a tulajdonsg kpezi a kezdemnyezõ rtked alapjt. Ms kalandozk elleni csatban klnsen nagy szerepet kap.
> Elõfordulhat, hogy az ellenfeled annak ellenre megelõz, hogy a te kezdemnyezõ rtked jobb. Ilyesmire csak kevs szrny kpes. Kalandozk elleni csatban ez nem fordulhat elõ.
>Amennyiben az ellenfeled kezdemnyezõ rtke hromszor akkora mint a tied, egy krben kt tst is leadhat rd. Te is thetsz ktszer hasonl esetben, de magas szinten kzel lehetetlen annyi pontot rakni a gyorsasgra, hogy ezt a szrnyek jelentõs hnyada ellen kihasznlhasd. Kalandozk elleni csatban ez nem mûkdik.
5. Mire j az gyessg tulajdonsg?
> Az gyessg elsõsorban a harcos s mgus belltottsg karakterek jellemzõ tulajdonsga.
> Ha az gyessged nagyon alacsony, fegyvereddel nem fogod eltallni ellenfeleidet.
>Az gyessged hatrozza meg, hogy milyen magas szintre fejlesztheted fegyverszakrtelmeidet. Fegyveres jrtassgaid szintje nem haladhatja meg az gyessged msflszerest. Erõdben az gyessged 1,2-szeresig fejlesztheted fegyveres szakrtelmeidet - amennyiben szakrtelmed alacsonyabb, mint a szinted.
> Az gyessg nagy mrtkben nveli az eslyedet, hogy elfogd a szrnyeket.
Az gyessget rdemes legalbb a mgiaszint feln tartani.
6. Mire j a kitarts tulajdonsg?
> A kitarts minden elsõsorban szrnyek ldklsvel foglalkoz karakternek elsõdleges tulajdonsg.
> Minden harmadik kitarts pont eggyel nveli a szintlpskor kapott maximlis letpontot.
> Minden kitarts pont egy kilval nveli a teherbrsod.
>Minden kitartspont eggyel nveli az letpont regenercit. Magasabb szinten a kitarts fggvnyben tovbi bnusz jr az letpont regenercira.
7. Hogyan tudok vltoztatni tulajdonsgpontjaimon?
> Az egyszer elosztott pontjaidat ksõbb mr nem tudod visszacsinlni, msik tulajdonsgra trakni, gy a tulajdonsg pontok elosztst felelõssgteljesen vgezd.
8. Milyen gyorsasg kell ahhoz, hogy minden szintemnek megfelelõ szrnynl, minden esetben jobb legyen a kezdemnyezõ rtkem?
>Az albbi kis tblzat segt ebben. Ennl lnyegesen kisebb gyorsasggal is megelõzheted a szrnyeket, m ezekkel az rtkekkel bizonyosan mindig jobb lesz a kezdemnyezõ rtked. Vigyzz! Kezdemnyezskor az aktulis - paralzissekkel cskkentett - gyorsasgod szmt!
Szint |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
30 |
35 |
40 |
45 |
50 |
55 |
60 |
65 |
70 |
75 |
80 |
Gyorsasg |
24 |
29 |
36 |
45 |
60 |
65 |
77 |
83 |
92 |
102 |
110 |
118 |
126 |
134 |
143 |
151 |
9. Mit jelent a hinyz tulajdonsgpont, s hogyan kaphatom vissza?
> Ha meghalsz biztosts nlkl gy, hogy mangomba van nlad, vagy a karakter indtsakor nem osztod el a 20 tulajdonsgpontodat, akkor kevesebb ponttal fogsz rendelkezni, mint a tbbi karakter.
> Ha elrted a 11. szintet, s megnyomod a hzadban a kk <i> gombot, visszakapod hinyz tulajdonsgpontjaidat.
IV. Szakrtelmek
1. Mi az a fegyverszakrtelem?
> A fegyverszakrtelemed azt jelzi mennyire rtesz bizonyos tpus fegyverek hasznlathoz.
> Ha a fegyverszakrtelmed alacsonyabb, mint a fegyver hasznlathoz szksges minimum, akkor a fegyver jval kevesebbet fog sebezni, mint amennyi a lersban szerepel. Ez a htrny akkor is sjt, ha a tapasztalati szinted nem ri el a fegyver hasznlathoz szksges minimumot.
>Amennyiben a fegyverszakrtelmed magasabb mint a fegyvered szintje, gy a klnbsgnek megfelelõ plusz sebzst kapsz, ha fegyverrel harcolsz.
>Fegyverszakrtelmeidet nvelheted sok harccal, illetve az erõdben is, ha a szakrtelmed alacsonyabb mint a tapasztalati szinted. A fejlõds a bevitt sebzsek mrtktõl fgg.
2. Mi az a mgia szakrtelem?
> A mgia szakrtelmed jelzi, hogy mennyire vagy befolysos mgus.
> A mgia szakrtelmet a mgustoronyban tudod megvsrolni.
> Az elemi varzslataidat maximum olyan szintre vsrolhatod meg, mint amilyen szintre mgidat fejlesztetted.
> A mgia szakrtelmed akkor nõ ha sokat varzsolsz. A fejlõds az elklttt varzspontok mennyisgtõl fgg.
A homport s klnporttl is n a mgia szakrtelem
3. Mit jelent a karakterlapon a mgia illetve fegyverszakrtelem mgtt lvõ % rtk?
> Azt, hogy a kvetkezõ szint elrshez szksges fejlõdsbõl mennyit szereztl meg eddig. Ha a % rtk elri a szzat, s az intelligencid illetve az gyessged lehetõv teszi, akkor a szakrtelmed meg fog nõni eggyel.
>Ha intelligencia vagy gyessg hiny miatt nem nõ a szakrtelmed, majd rraksz egy pontot a szksges tulajdonsgra, akkor a % rtk nem pont szzzal fog cskkeni, mivel a kvetkezõ szint elrshez ltalban tbb fejlõds szksgeltetik.
4. Mirt vltozik a mgia %os fejlettsge, ha szintet lpek?
> A mgia fejlõdst a tapasztalati szinted is meghatrozza. A tapasztalati szinted feletti mgiaszinteket annl nehezebb elrni, minl nagyobb a klnbsg a szinted, illetve a mgia szakrtelmed kztt. Szintlpskor mindig van egy pont, amikor csak a szinted vltozik, a mgid nem, gy ilyenkor a szksges fejlõdsi mennyisg cskken, gy az elrt fejlõds tbb %-ot r.
5. Mi az a lops szakrtelem?
> A lops szakrtelem elsõsorban pnzszerzsre hasznlhat.
> A lops szakrtelmet a a kaszinban sajtthatod el.
>Lops szakrtelmedet gy fejlesztheted, ha sokat lopsz sikeresen. A fejlõds nem automatikus, ha a program kirja, hogy fejlesztheted szakrtelmedet, akkor a kaszinban veheted meg a magasabb lopsszintet.
Ha lops szakrtelmed nagyobb, akkor tbb sikeres lopst tudsz vgrehajtani
6. Hogyan tudok lopni?
> Ha a vrosban vagy, a legrdlõ menben talalhat "lopni prblsz" opci segtsgvel a vroslakktl szerezhetsz pnzt.
7. Mi az a zsebels szakrtelem?
> A zsebels szakrtelem elsõsorban ms kalandozktl val pnzszerzsre hasznlhat.
> A zsebels szakrtelmet a a kaszinban sajtthatod el, miutn elrted a 21. lops szakrtelmi szintet.
>Zsebels szakrtelmedet gy fejlesztheted, ha sokat zsebelsz sikeresen. A fejlõds nem automatikus, ha a program kirja, hogy fejlesztheted szakrtelmedet, akkor a kaszinban veheted meg a magasabb zsebelsszintet.
A zsebels ellen bizonyos szintig vdelmet nyjt a hagyomnyos lops. A vdelmet nveli tovbb a szerencse s az gyessg is. Termszetesen, ha egy zsebes gyessge s szerencsje nagyobb, mint az ldozat, az ldozatnak kevesebb eslye van az akci kivdsre. Sem a lops nem fejleszti a zsebelst, sem a zsebels nem fejleszti a hagyomnyos
lopst. Jelenleg a karakterek 11-es szintig vdelmet lveznek a zsebesek ellen.
8. Hogyan tudok zsebelni?
> Ms kalandozk neve mellett feltûnõ ikonra kattintva.
Vigyzz! Ms kalandozktl val zsebelshez mestertolvajnak kell lenned. Ha zsebelsi ksrleted sikertelen, az ellenfeled megverhet (sebzõdsz), vagy akr lophat is tõled.
9. Mi az a rabls szakrtelem?
> A rabls szakrtelem segtsgvel ms kalandozk hzbl tudsz eltulajdontani rtktrgyakat.
> A rabls szakrtelmet a kaszinban vsrolhatod meg.
>Rabls szakrtelmedet gy fejlesztheted, ha sokszor rabolsz sikeresen. A szakrtelmed nem fejlõdik automatikusan kvetkezõ szintre, ha elg tapasztalatot gyjtttl ssze a kaszinban vsrolhatod meg a kvetkezõ rablsszintet.
Ha rabls szakrtelmed nagyobb, akkor nagyobb csapdkon is t tudsz menni.
51-es rabls szakrtelemtl csak csapds hzak jnnek.
26-os rabls szakrtelemtl lehetnek megrzseid, de maximum olyan trgyat ami sajt tp szinted alatt van.
10. Hogyan tudok rabolni?
> A rablshoz szksged van egy pajszerra.
>A mgus, harcos vagy stt negyedekben llva a legrdlõ menbõl kivlasztva a rabolni prblok opcit vlasztasz egyet az adott mezõn lvõ mg ki nem rabolt hzakbl, s megkisrelsz betrni.
11. Mit jelent, ha csak egy "."-t tudok rabolni?
> Mg azelõtt megzavartak, hogy brmit vlaszthattl volna a cuccokbl.
12. Milyen htrnyom szrmazik abbl, ha zsebelek vagy rablok msoktl?
> Az ldozatod kvetni tud tged, mindig ltja, hogy mikor kattintottl utoljra, s milyen irnyban helyezkedsz el tõle.
>Ha az ldozatod veled azonos mezõn tartzkodik tapasztalati szintjeitektõl fggetlenl kihvhat tged egy prviadalra. Ha korbban zsebelt tõle s elveszted a prbajt, akkor az ellenfeled minden pnzedet is elveszi.
13. Mekkora lops kell ahhoz, hogy ellophassam a perselyt a templombl?
>A perselyt nem a papok, hanem a hitk vigyzza, gy eltulajdontshoz nem lopsi szakrtelem, hanem hatalmas szerencse - vals, nem a tulajdonsg - szksgeltetik.
A tudomsom szerint nem ri meg prblkozni, mert nagyon kevs pnzt tudsz innt ellopni (pr ezer ezstt).
14. Mi az a monsztalgia szakrtelem?
> A monsztalgia a szrnyek - illetve egyb ellensges lnyek - befogsnak mestersge.
Minl nagyobb a szakrtelmed, annl nagyobb az eslyed a szrny elfogsra.
15. Mi az a kovcsolsi szakrtelem?
> Bizonyos trgyakat csak a megfelel kovcsolsi szakrtelemtl lehet elkszteni.
> A kovcsolsi szakrtelmet az erdben tudod megtanulni s tovbbfejleszteni.
> A 25. s utna minden 10. kovcsolsi szakrtelem utn a terem hasznlatrt kedvezmnyt kapsz
V. Felszerels
1. Mit jelent a felszerelsi trgyak minimlis szintje?
> Vrtek esetn ha a tapasztalati szintednek el kell rnie a minimlis szintet, ellenkezõ esetben a vrt kevesebb vdelmet fog adni, mint amennyi a lersban szerepel.
>Fegyverek esetn nem csak a tapasztalati szintednek, de az adott tpus fegyverszakrtelmednek is el kell rnie a hasznlt trgy minimlis szintjt. Ellenkezõ esetedben sebzsed lnyegesen kevesebb lesz, mint a lersban szereplõ.
2. Tudok-e hasznlni olyan trgyat, melynek szintkvetelmnyeit nem teljestem?
> Br a trgy a teljestmnybõl sokat veszt, de hasznlhatod akkor is, ha a minimlis szint kvetelmnyeknek nem felelsz meg.
>Amennyiben sajt szintednl maximum 35 szinttel erõsebb fegyvert hasznlsz (s alacsony szinten ezek kztt van egsz knnyen beszerezhetõ is), a fegyver sebzse nagyjbl 10%-a lesz a lersban szereplõnek.
> Amennyiben a sajt szintednl maximum 35 szinttel erõsebb vrtet hasznlsz, az adott vrt vdelmnek egynegyedt kapod meg.
3. Hogyan tudok magamnak varzstrgyat kszteni?
> Szksged van a trgy receptjre, a receptben szereplõ alapanyagokra, illetve az elksztendõ varzstrgy alaprnak harmadra ezstben.
> A varzstrgyak az erõdben vagy a mgustoronyben kszthetõek el. Minden trgy csak az egyik helyen.
>A ksztsnl nem elg ha megfelelõ szm trgy van nlad, a mennyisget be kell rni a fenntartott mezõbe. gyelned kell a megfelelõ sorrendre is.
>Amennyiben a trgyat a mgustoronyban kell kszteni s a karaktered nem fizetõs sttusz, akkor a kovcsolshoz szksged van a trgy minimlis szintje * 10 varzspontra.
Ltezik a tbbszrs kovcsols s a csoportos trgy hzbaraks, kivtel lehetõsge elõfizetõs karakterek szmra. A tbbszrs kovcsolsnl annyi kattints
vondik le, ahny darab trgyat kszt el a karakter.
4. Honnan szerezhetek recepteket?
> A recepteket a jtkon bell brmelyik kocsmban megszerezheted, ha az "reget" meghvod egy italra. Az regtõl nem csak recepteket, hanem ms rdekes informcikat is kaphatsz.
>A recepteket a jtkosok a sajt maguk ltal szerkesztett honlapokon gyûjtik. Az egyik legsszetettebb ilyen jellegû honlapot megtallod a fõoldalunkrl nyl "Larkinor Center" hivatkozs alatt.
5. Mire j a hl?
> Ha hajt akarsz venni 10 hlt kell a kiktõbe cipelned.
> Csak akkor tudsz szrnyet elfogni, ha van nlad hl.
6. Mik azok a tarisznyk?
> A csodatarisznya aktulis letpontodat nveli kitartsod fggvnyben, ha a szabadban, vagy labirintusban mozogsz. Az evshez nem kell, hogy kaja legyen nlad, de ha van nem fogy. A mrgek nem hatnak rd.
>A mgustarisznya aktulis varzspontodat nveli intelligencid s tapasztalati szinted fggvnyben, ha a szabadban, vagy labirintusban mozogsz. Ha szabadban mozogsz a mreg nem hat rd.
> Az abraktarisznya automatikusan lelemmel ltja el befogott szrnyedet.
> A tarisznyk nem tartanak rkk, brmikor elkophatnak, ilyenkor knytelen vagy jat vsrolni, szerezni.
>Tbb klnfle tarisznya nem lehet egyszerre nlad, ha gy prblsz mozogni a tarisznyk mgikus interferencii hatalmas robbanst idznek elõ, melyben minden nlad lvõ tarisznya megsemmisl.
> A csoda illetve mgustarisznya nem robban fel, amg van nlad szubtetk. Ugyanez az abraktarisznyra nem rvnyes, ha az nlad van brmely msik tarisznyval egytt, meg fognak semmislni.
7. Mi az a szensz-gmb, s mi kell a mûkdtetshez?
> A szensz-gmb egy olyan varzstrgy, mely felderti ellenfeled gyengesgeit. Megmutatja, hogy melyik fegyvertpussal, melyik varzslattal lesz a leghatkonyabb ellene.
> A szensz-gmb a tengeren megmutatja, hogy merre van a legkzelebbi szrazfld.
> A szensz-gmb br nem megy tnkre, nha kihagy, gy elõfordulhat, hogy egy-egy csatt a segtsge nlkl kell megvvnod.
> A szensz-gmb nem mûkdik, ha nincs legalbb egy aktulis varzspontod, de mûkdshez varzspontot nem hasznl.
8. Hogyan tudom megnzni a sziget trkpt?
> Ha sikerl venned egy trkpet, akkor a legrdlõ menben jelenik meg a lehetõsg, hogy megnzd.
Vagy az albbi linken ltod a Larkinori vilg trkpt: http://larkinor.index.hu/terkep3.htm
9. Mi az az imamalom?
> Ha van imamalmod, akkor a legrdlõ menbõl brhol imdkozhatsz.
> Ha imamalommal imdkozol egyszerre tbb rt hats is eltûnhet rlad.
> Az imamalom nem tart rkk, brmikor elkophat, ilyenkor knytelen vagy jat vsrolni vagy szerezni.
10. Mik ezek az italok: manaital, mobilidoxin, gygyital, ellenszrum, aqua dei?
> Ha a legrdulõ menbõl megiszod a manaitalt, varzspontjaid szma jelentõsen megnõ.
> Ha a legrdulõ menbõl megiszod a mobilidoxint, a rajtad lvõ paralzisek szma 5-tel cskken.
> Ha a legrdulõ menbõl megiszod a gygyitalt, a rajtad lvõ fertõzsek szma 5-tel cskken.
> Ha a legrdulõ menbõl megiszod az ellenszrumot, mrgezseid szma 5-tel cskken.
> Ha a legrdulõ menbõl megiszod az aqua deit, minden rt hats eltûnik rlad.
11. Mire j a kincs?
> A kincs egy jvedelem lehetõsg magas szintû karaktereknek, nagyobb trgyak komponenst alkotja.
12. Mire j a kaja?
> Ha a legrdlõ menûbõl megeszed a kajt regenerldik nmi letpontod a kitartsod fggvnyben.
> Egy kaja elfogyasztsa cskkentheti a rajtad lvõ mreg jelzõk szmt.
13. Mit jelent ez a felirat : Tl sok trgy van a htizskodban! Ha mg tbbet raksz bele kieshetnek belõle a trgyak?
> Ilyen felirattal mr nem fogsz tallkozni
14. Mit jelent az 1,3-szoros mana regenerci?
>Azt hogy pihenskor, manaital illetve manaforrs hasznlatakor 30%-kal tbb varzspontot fogsz regenerlni, ha az adott trgy rajtad van.
15. Lehet tbb antigrav csizmm?
> Igen lehet, de hordani csak egyet fogsz tudni, gy a bnuszt sem fogod tbbszr megkapni.
16. Hogyan tudom felvenni a felszerelsi trgyaimat?
>A karakterlapon a legrdlõ trgylistbl vlaszd ki a felvenni kivnt felszerelst, majd kattints az ember ikon megfelelo testrszre.
17. Mi az a szubtetk?
> A szubtetk egy fura mgikus mintj tetovls melyet brmikor elhelyezhetsz magadon, de ugyanilyen knnyen el is tudod tvoltani.
>Amg van rajtad szubtetk (van a trgylistdban, a htizskodban), addig nem semmisl meg a csoda illetve mgustarisznyd akkor sem, ha egyszerre mindkettõ nlad van. A szubtetk eltvolthatsga miatt (a tetk) nem tart rk, elõfordulhat, hogy lekopik rlad. Ha azonban abraktarisznya is van nlad, akkor minden tarisznyd megsemmisl mozgskor.
> A szubtetk eltvolthatsga miatt a tetk nem tart rk, elõfordulhat, hogy lekopik rlad.
A szubtetkt az utnptlsi storban lehet kapni.
18. Mi az a pocokhlyag?
A karakterlapon lehet belltani az ezstlimitet. Ezen rtk alatti trgyakat automatikusan ezstt transzformlja s a trgy rtknek az 1/3-t kapod. A 0 rtkû trgyak termszetesen nem transzformldnak. Jelenleg a 60-as kldets teljestsrt lehet szerezni, piacon eladhat.
19. Mi az a parszi lghaj?
A parszi lghaj egy egyedi trgy a jtkban. Brki hajkzhat vele, aki veszi a fradsgot s felkutatja kinl van, majd sikerl neki elvenni. Az elvtel elg nehz, mert egyszerre akr 15-20 ember is ldzheti (ami nagyon ritka) az aktulis tulajdonost. A haj a szp kiltson kvl nmi elõnyt is ad az õt birtokl hõsnek. let s varzspontja maximumra ugrik + t tud replni a vrosfalak fltt, s bizonyos trgyakat is tallhat segtsgvel a kalandoz. Sajnos a haj annyira nem erõs, hogy a tengeri szeleknek ellenlljon, gy ms szigetre tjutni vele nem lehet. Ha az aktulis tulajdonos elszundt a haj tovbblebegve keres magnak j gazdt, teht olyan kalandozhoz is kerlhet pusztn szimptia alapjn, aki nem is kajtatott.
A. Varzsburok
20. Mi az a varzsburok?
>A varzsburok egy klnleges vdelmi eszkz, melyet ha felhzol, akkor minden t tapasztalati szinted utn kettõvel nvekszik a vdelmed.
21. Honnan szerezhetek varzsburkot?
> A varzsburok brmelyik vegyesboltban beszerezhetõ 20 ezsts egysgron.
22. Hogyan tudom felhzni a varzsburok?
> Ha van varzsburok a htizskodban, a legrdlõ menben megjelenik egy "felhzom a varzsburkot" opci.
23. Mennyi ideig hasznlhatok egy varzsburkot?
> A varzsburok annyi kattintson keresztl hordhat, amennyit egy napra kapsz. (ezt mg nem teszteltem)
> Ha a varzsburkod elhasznldik, nem adja tovbb a vdelmet, amg egy jat fel nem hzol.
B. Antiballaszt
24. Mi az az antiballaszt?
> Az antiballaszt egy negatv sly trgy, azaz ha nlad van, tbb, nehezebb trgyat cipelhetsz magaddal.
25. Hogyan szerezhetek antiballasztot?
> Ha letudod az egymillis trlesztst a kirlynak a bankban. (ami sszesen 1,25 milli a tranzakci kltsgekkel eggytt)
> Ha elveszted az antiballasztot, nyomd meg a hzadban tallhat kk <i> gombot. Ekkor a banki trlesztsed nullzdik, gy jra megszerezheted az antiballasztot.
26. Nlam van az antiballaszt, de maximlis teherbrsom nem vltozik, mirt?
> A maximlis teherbrst az antiballaszt nem nveli, m -20 kils slya 20 kilnyi cuccot semlegest.
27. Lehet-e tbb antiballasztom?
> Nem egyszerre csak egy antiballaszt lehet nlad, hiba nyomkodod a kk gombot s/vagy trlesztesz jabb egymillit.
s nem rdemes elre trleszteni sem, mert ha elveszted s megnyomod az i gombot akkor a trleszts nullzdik.
28. Mirt nem tudom az antiballasztomat a hzba rakni?
>Az antiballaszt egyike a ms karakternek t nem adhat klnlegesen vdett trgyaknak. Nem ralkhatod be a hzadba, nem kinlhatod fel piacon, illetve nem adhatod el a boltban sem, s nem vsrolhatod vissza az elveszett trgyakkal egytt.
VI. pletek
A. Palota
1. Mire val a palota Adventures felirat rsze?
> Itt vllalhatod el a kirly kldetseit, illetve itt jelentkezhetsz a jutalomrt, ha teljestetted a kldetst.
2. Mire val a palota Clans felirat rsze?
> Klnokkal kapcsolatos gyeid intzsnek sznhelye ez, amennyiben mg nincs ksz az adott kln klnhza.
3. Mire val a palota Houses felirat rsze?
> Itt vehetsz magadnak j hzat. Az egyes hztpusoknl le van rva, melyik milyen elõnykkel br.
B. Erd
4. Mire val az erõd hrom nagy gombja?
> Ha van elg pnzed, gyessged s a fegyveres szakrtelmed alacsonyabb, mint a szinted, akkor itt fejlesztheted.
Tovbb mg itt tudod megtanulni s tovbbfejleszteni a kovcsols szakrtelmet is.
5. Mit lehet tenni az erõd belsõ termben?
> Itt tudod sszelltani a receptek egy rszt.
> Itt vsrolhatsz a hzadba csapdt, ha mr nem kezdõ hzad van.
6. Miben klnbznek az egyes csapdatpusok?
>A rablk mindig az egyik tulajdonsgukra dobnak prbt mikor a csapddat megprbljk elkerlni. A csapda tpusa hatrozza meg, hogy ez melyik tulajdonsg lesz. Azt, hogy melyik csapda milyen tulajdonsgot ignyel a rabltl a kocsmban vagy a Larkinor Centerben tudhatod meg az regtõl.
7. Mennyi, s hnyas szint csapdt rdemes venni?
> rdemesebb minl nagyobb csapdt venni. Tbb kisebb csapda hatkonyabb, mint egy nagy.
8. Hogyan tudom tovbbfejleszteni korbban megvett csapdmat?
> Korbban megvsrolt csapdidat tovbbfejleszteni mr nem tudod, csak leszerelni - a hzadban -, majd a helyre jat vsrolni.
C. Boltok
9. Milyen boltok vannak?
>A vegyesboltban tudod eladni a szrnykomponenseket, illetve megvenni nhny alapvetõ felszerelst. A vegyesboltok knlata a vros egsz terletn azonos.
>A fegyverboltban tudod eladni a fegyvereket, illetve vrteket. Itt vsrolhatsz meg nhny alapvetõ fegyvert, illetve vrtet. A klnbzõ fegyverboltok knlata eltr egymstl.
10. Mirt nem tudom eladni a vegyesboltban a szrnykomponenseket?
>Minden trgy, aminek receptje van, csak a fegyverboltban adhat el. Van nhny trgy amit sehol sem tudsz eladni, ha meg akarsz szabadulni ezektõl, dobd el õket.
11. Mire val a CS.E. gomb?
> Ez a "Csoportos elads" gomb. Azokbl a trgyakbl melyeket bejellsz az sszeset eladod.
D. Mgustorony
12. Mit tehetek a mgustorony klsõ termben?
> Amennyiben mg nincs mgia szakrtelmed, itt tanulhatsz meg varzsolni.
>Ha a mgia szakrtelmed nagyobb, mint az egyik varzslatod szintje, akkor az adott tpus varzslatot itt fejlesztheted tovbb mgia szakrtelmed szintjig.
13. Milyen lehetõsgeim vannak a mgustorony belsõ termeiben?
> Itt rakhatod ssze a receptek egy rszt.
> Itt tanulhatod meg a kiegsztõ varzslatokat.
14. Mire j a manaforrs varzslat?
> Nmi letpontrt cserbe nagyon sok varzspontot nyerhetsz vissza ezzel a varzslattal.
15. Mire j a gygyvarzs?
> 20 varzspontrt cserbe a leghatkonyabban tudsz gygyulni vele, kitartsod fggvnyben.
16. Mire j a hmport varzslat?
> 40 varzspontrt a vilg brmely pontjrl a hzad mezejre rept ez a varzslat. Csak szabadban hasznlhat.
17. Mire j a klnport varzslat?
> 40 letpontrt s 30 varzspontrt a vilg brmely pontjrl a klnhzad el rpt. Csak szabadban hasznlhat
> Akkor hasznlhat, ha klnhz nem romos.
18. Mire j a manapajzs varzslat?
> A harcban mgikus tmads kzben a sebzstl fggen varzspontot regenerl
> A mgia szintnek megfelel krig lehet feltenni (egy kattal) s 10 varzspontba kerl egy kr
19. Mire j az erlops varzslat?
> A harcban mgikus tmads kzben a sebzstl fggen letpontot regenerl.
> A mgia szintnek megfelel krig lehet feltenni (egy kattal) s 10 varzspontba kerl egy kr
E. Templom
20. Mit tehetek a Templomban?
> A templomban imdkozhatsz a rajta lvõ rt hatsok ellen.
> A templomban kthetsz biztostst.
> A templomban megvehetsz nhny alapvetõ felszerelsi trgyat. Ezeket a trgyakat boltban nem fogod tudni eladni.
21. Mirt rosszak az rt hatsok?
>A fertõzsek ideiglenesen cskkentik a maximlis letpontodat - de a kijelzett rtk, illetve a maximum letpont fl gygyt hatsok nem vltoznak.
> A mrgek sebeznek tged minden mozgskor - szabadban s labirintusban is -, pihenskor illetve ha eszel egy kajt.
Kivtel, ha van nlad csodatarisznya.
>Ahny paralzis van rajtad annyival cskken ideiglenesen az erõd, gyorsasgod, gyessged, illetve kitartsod. A paralzisek hatsa a karakterlapon nem jelenik meg.
> Ahny tok van rajtad annyival cskken ideiglenesen a szerencsd. Az tkok hatsa a karakterlapon nem jelenik meg.
Az cskkentett tulajdonsgokkal (paralzis) kapsz szintlpskor mindig letpontot
22. Mire j a biztosts?
> Ha megl egy szrny, a a htizskod tartalma nem veszik el, csupn a nlad levõ ezstk egy rsze fog eltnni.
23. Mi trtnik ha adakozok 200 ezstt?
> A papok j pr imt elmormolnak helyetted.
F. Bank
24. Mirt j ha bankban tartom a pnzem?
> Azrt mert a bankban tartott pnzedet se ellopni, se elrabolni nem lehet, s mindez csupn 10% kezelsi kltsgedbe kerl.
25. Mennyi kamatot kapok bankban tartott pnzemre?
> A bank nem fizet kamatot.
26. Mi az a trleszts?
>Amg nem trlesztesz a kirlynak egymilli ezstt nem vallhatod magad szabad embernek. Ezt az egymillit tudod itt tvenezres rszletekben befizetni. Vigyzz a bankos 20% kezelsi kltsget von le a rszletekbõl.
27. Mirt nem tudok trleszteni?
> A szmldrl nem tudsz trleszteni, csak gy, ha kszpnzben van nlad legalbb tvenezer ezst.
28. Hajvsrlskor a bankban trold pnzedet utaljk a kiktõbe. (Ami 5 milli ezst)
29. Mirt j szabadnak lenni?
> A szabadulsod alkalmbl kapsz egy antiballasztot. Ennek slya -20 kil, gy 20 kilval tbb trgy ehet a htizskodban.
> A szabadok belphetnek klnba, amint elrtk a 20. szintet.
> Ahhoz, hogy hajra szllhass szabadnak kell lenned.
30. Mirt nem tudok kilpni a bankbl?
> A bankbl tlterhelssel nem lphetsz ki. Igy ha egy vagy tbb nullval tbbet rsz a pnzkivtelhez csak 10% kr fog rni.
G. Piac
31. Mi az a piac?
> A piacon keresztl a tbbi jtkossal tudsz kereskedni. Az rakat a kereslet s knlat trvnyei szabalyozzk.
Vagy ppen akinek sok pnze van, ezrt rdemes a ritka rucikkeket (ami nem kaphat a piacon) itt felajnlani, htha tbbet kapsz rte.
32. "Ilyen ron" mirt nem knlhatom fel az rumat?
>Minden trgynak van egy alapra, ami a trgy lersban szerepel. Az ltalad megjellt eladsi r ennek legalbb fele, maximum 25-szrse lehet.
> Ha fizetõs vagy akkor az alapr harmincszorosrt is felknlhatod a trgyat.
> Nem knlhatod fel olyan ron az rudat aminl 20 olcsbb ttel van a piacon.
Vagy ha nincsen ra a termknek akkor sem knlhatod fel a trgyakat a piacon.
33. Mit jelent az, hogy mr van kirakva ilyen trgyam?
>Minden trgytpusbl csak egy tteled lehet felajnlva egyszerre. Ha szeretnl egy jabb adagot felknlni, elõbb vondd vissza a mr kintlvõket, s rakd ki egytt az egsz csomagot.
Ez a funkci mr gy nem l. Most gy van megoldva, ha van kint trgyad a piacon s szeretnl felajnlani, akkor az elz ttelhez hozzteszi a mostani rudat is.
34. Hova tûnt a piacrl az rum? Pnzt nem kaptam rte!
>Ha 20 ttelt ajnlanak fel olcsbb ron mint a te ajnlatod ugyanabbl a trgybl, akkor a te tteledet visszateszik a htizskodba. Ezt akkor is berakjk a htizskodba, ha egybknt nem frne el.
35. Hogyan utalhatom a piacon keresett pnzemet a bankba?
>Ha nincs "piacon keresett pnzed", s megnyomod a "felveszem a pnzt a piacrl" gombot, akkor minden kszpnzedet elszlltjk a bankba sszesen 15% kezelsi kltsg fejben. Ez a lehetõsg csak a fizetõs karaktereknek ll rendelkezsre.
Vagy felveszed a pnzed s tmsz a bankba.
36. Mirt nem tudok kilpni a piacrl?
>Ha tl vagy terhelve nem lphetsz ki a piacrl, a balesetek elkerlse vgett. Ha mgis el szeretnl doblni valami, lpj be jra a fõoldalrl, s a karakterlapra jutsz.
Az eldoblst nem ajnlom, helyette inkbb tedd ki a piacra az rukat, ha meg ezstben van tlterhelsed, akkor vedd meg a sajt rudat (gy a piacra kerl a pnzed) vagy vegyl 50%-on vagy alatta rut, amit ksbb el tudsz adni.
H. Kocsma
37. Mirt j ha meghvom az reget egy srre?
> Az reg hasznos informcikkal lt el az italrt cserbe. Tõle tudhatod meg a varzstrgyak receptjeit is.
38. Mi trtnik, ha iszok egy import srt?
> Ha ppen nincs aktulis kirlyi kldetsed, akkor kapsz egyet a jtkosok ltal ksztett kldetsekbõl.
39. Mi trtnik, ha iszok egy pokoli diavovinot?
> let- s varzspontod a maximlis rtk 1,2-szrsre ugrik. (Ha tbb van, akkor cskken.)
I. Arna
40. Mire val az arna?
>Az arna elsõsorban arra j, hogy olyan veled azonos szintû jtkosokkal mrd ssze karaktered erejt, akivel jtk kzben nem szoktl tallkozni.
41. Miben klnbzik tõlem a klnom?
> A kln legfõbb klnbsge a fõkarakterhez kpest, hogy mr elsõ krben is hasznlhatja kzelharci fegyvereit.
> A kln egy picit mindig gyengbb az eredeti karakternl.
42. Mirt nem ltok valakit a kihvhat ellenfelek kztt?
> Csak azokat a kihvhat ellenfeleket ltod, akik kihvshoz elegendõ ezst van nlad.
43. Mirt nem tudok kihvni senkit?
> Csak akkor hvhatod ki a berakott klnokat, ha van aktv klnod.
44. Mirt nem tudom benevezni a klnomat?
> Csak 400 kattintsonknt egyszer tudsz benevezni.
45. Mit tehetek ha a klnom napokon keresztl harcol, s gy ms ltal nem kihvhat?
> Nevezd be jra a klnodat.
46. Mi is az Arna erprba (dicssges csata)?
Szrnyek ellen teheted magad prbra.
Az els szrny mindig 1-es szint s a kvetkez szrny mindig 1-gyel nagyobb szint lesz.
A harc befejezse utn plusz tapasztalati pontot kapsz, de semmilyen trgyat.
J. Kaszin
47. Mit tehetek a kaszinban?
> A kaszin a szerencsejtkok szntere. Ms jtkos ellen nem jtszhatsz.
> Jtszhatsz kockzst, ahol a kockkkal nagyobb kell dobnod, mint a bank, hogy nyerj. Egyenlõnl vesztesz.
> Jtszhatsz rulettet a hagyomnyos rulett szablyok szerint.
48. Szablyos-e a d`Alambert fle algoritmus hasznlata, van-e maximlis tt?
> Igen, tetszõleges szisztmval jtszhatsz, maximlis tt nincs.
49. Mit tehetek a kaszin belsõ termben?
> Ha mg nem tudsz lopni, zsebelni vagy rabolni, itt megtanulhatsz.
> Ha elegendõ tapasztalatot gyjtttl, itt fejlesztheted zsebelsi, lopsi illetve rablsi szakrtelmedet.
K. Kiktõ
50. Mire val a "tengerre szllsz, hajt visszaszllttatsz" gomb?
> Amennyiben mr van hajd, ennek segtsgvel szllhatsz hajra.
>Ha a hajd mshol vesztegel, akkor tengerre szlls elõt automatikusan visszaszllttatod a hajdat, majd miutn megrkezett automatikusan be is szllsz.
51. Mibe kerl a hajt visszaszllttatni?
> A kltsg elsõsorban a tvolsgtl fgg amit a brelt tengerszeknek meg kell tennie.
>A vn tengeri medvknek j szemk van ahhoz, hogy tudjk kirõl mennyit gombolhatnak le, ezert a gazdagabb kalandozktl egy picit tbbet fognak krni.
52. Hogyan mûkdik a "hajt vsrolsz" gomb?
>Amennyiben a vsrls minden felttelt (5 milli ezst a bankban s 10 hl nlad) kielgted azonnal megkapod az j hajdat, Vlasztk nincs, az csok mindenkinek egyenhajt gyrtanak.
> Ha valamilyen felttelt nem elgtesz ki, akkor ezt a kiktõparancsnok a tudtodra adja.
53. El lehet adni a hajt, megsemmislhet a hajm?
> A hajdat nem tudod eladni.
> A hajd rban lethosszig tart garancia is beletartozik, gy esetleges srlseivel, javtsi munklataival nem foglalkozunk.
L. Utnptls stor
54. Mi az az utnptls stor?
> VI. Lorden ltal ltestett elltmnyi stor Thord-Artin szigetn, melyben minden kalandoz Thord-Artin felszabadtsben elrt rdemei szerint szerezhet be komponenseket a felszerelshez.
55. Mit vehetek az utnptls storban?
> A storban minden olyan fontosabb komponenst megvehetsz, amit Larkinor szigeten harcolva is megszerezhetnl.
> Ha szintet lpsz a storban j komponenseket is vehetsz, de lesz nhny rgebbi komponens ami mr nem fog rendelkezsedre llni.
> A storban szerezhetsz magadnak szubtetkt.
Itt meg egy tblzat, hogy mit mennyirt s hnyas szinten vehetsz meg: http://ktsche.uw.hu/ellatosator.htm
56. Milyen ron vsrolhatok az utnptls storban?
> A storban az rak attl fggnek, hogy a szinteden milyen gyakran jnnek azok az ellenfelek, amikbõl az adott komponens kinyerhetõ. Ha szinet lpsz, a komponensek olcsbbak lesznek.
> Elõfordulhat, hogy egy komponens tbb ron is kaphat a storban, ilyenkor nyugodtan vlaszd a legolcsbbat.
> A szubtetk ra lland, sem a szintedtõl, sem ms rtktõl nem fgg.
M. Oltr
57. Thord-Artin szigetn tallhat s az elfogott szrnyek felldozsra szolgl. Csak minimlis kiirtott ellensges seregszrny (3db) meglte esetn hasznlhat
|