Mgia szakrtelem
A mgia szakrtelem meghatrozza, hogy mekkort sebez a mgus. Minden mgusnak rdeke, hogy minl magasabb legyen a mgiaszakrtelme. A szakrtelem nvekedsvel varzspontot is kap a mgus, de a tmad varzslatai is tbb VP-t fogyasztanak. A szakrtelem fejldse nincs kihatssal a teleportl s a gygyt, manaregenerl varzslatokra. A manapajzs s az erlops varzslatok hatsa annyi krig tart, ahnyas a mgus mgiaszakrtelme.
A mgit varzslssal lehet fejleszteni. A mgia szakrtelem fejldse az elhasznlt varzspont mrtkben trtnik. gy nemcsak a tmad varzslatok fejlesztik a mgit, de a gygyt, teleportl varzslatok is. A manapajzs, erlops nem fejleszt. A hmportot viszont alacsony szinten ki lehet hasznlni, ugyanis ugyanolyan jl fejleszti a mgit, mint a tmad varzslat, viszont TP-t nem ad.
Lnyeges klnbsg van a mgia szakrtelem s a fegyverszakrtelem fejldse kzt. A mgiaszakrtelem fejldst befolysolja a szintlps is. Minden szintlpskor a maradk mgia szakrtelem (a Mgia %) kap egy szorzt, amely a mgiaszint s a tapasztalati szint klnbsgnek fggvnye. Ha a karakter mgija elmarad a tapasztalati szintjtl, akkor nagy lesz a szorz, s minl nagyobb a mgiaszaki a tapasztalati szintnl, annl kisebb lesz a tnyez. Ez egy viszonylag nehezen rthet dolog, de sok lnyeges kvetkezmnye van, ezrt rdemes megrteni. Ehhez segtsg a kvekez plda:
Plda:
adott egy karakter az 59. szinten, ppen most lp szintet, a klnbz mgiaszakrtelmek esetn nzzk meg mi trtnik!
Mgia a szintlps eltt |
szorz |
Mgia a szintlps utn |
55 (0%) |
2,5 |
55 (0%) |
55 (60%) |
2,5 |
55 (150%) -> 56 (41%) |
64 (60%) |
1,6 |
64 (96%) |
64 (98%) |
1,6 |
64 (156%) -> 65 (43%) |
65 (1%) |
1,4 |
65 (2%) |
69 (30%) |
1,1 |
69 (33%) |
A szmokat kitalltam, nem valszn, hogy egyeznnek a valsggal, de nincsenek nagyon tvol tle |
Br alapveten igaz, hogy rdemes minl tbbet varzsolnunk, minl jobban fejlesztennk a mgit, de ez all lehetnek kivtelek, illetve nem mindegy, hogy ezt hogyan tesszk. Ezrt rdemes ismerni a szably kvetkezmnyeit.
Kvetkezmnyek:
1. kvetkezmny: rdemes arra trekedni, hogy szintlpskor minl nagyobb szzalkon lljon a mgink. Itt azrt figyelembe kell venni azt is, hogy a mgink fejlesztse szintlps nlkl nem tlsgosan hasznos feladat, lehet, hogy egy nagyon kevs mgival tbbet tudunk kicsikarni a helyzetbl, de rengeteget bukunk a TP/katt-on. Ez a dnts gondos megfontolst ignyel. Lnyegben a 40. szintig annyira gyorsan fejldnek a karakterek, hogy nem rdemes gy taktikzni, hiszen nem sokig tart egy szint, s a szintlpsek mindig j szitucit teremtenek, amiket nehz elre kiszmolni.
2. kvetkezmny: az egyik legrosszabb, ami egy mgussal trtnhet, hogy 0%-on van a mgija szintlpskor. Az eggyel kevesebb mgiaszaki (99%)-kal is jobban jrna. zrt ha ltjuk, hogy kzeleg a szintlps, akkor rdemes lehet egy idre pihentetni a mgit, helyette rablssal, ptssel lpni meg a szintet s (99%)-os mgival.
3. kvetkezmny: a mgit egsz jl szinten lehet tartani gy is, hogy a karakter viszonylag keveset varzsol. A vegyeskarakterek (mgia+kzelharci fegyver) mgiaszintje alig marad el a mgusoktl, pedig kb. feleannyit hasznljk a mgit, mint a tiszta mgusok. Ha a karakter mgija a szintjhez kpes alacsony, akkor a szintlpskor kapott nagyobb szorz kompenzlja a lemaradst.
4. kvetkezmny: Ha a tapasztalati toplista nem egy utols szempont, akkor nem rdemes az egekig hzni a mgit. Ha a mgia sokkal magasabb a tapasztalati szintnl, akkor nagyon lassan fejldik, s csak a TP/katt mutat felldozsval, vrt izzadva lehet mgiaszintet lpni, radsul mivel mg szintlpskor is kis szorzt kap, ezrt a szintlps tnkre is teszi a munkt.
|