Harcoskarakter fejlesztése:
Lejjebb négyfajta harcos tulajdonságainak részletezését olvashatjátok, végül egy összehasonlítást a harcosokról és a mágusokról.
Gyors harcos
Kezdő tulajdonságok: 6 ügyesség, 10 kitartás
Későbbiekben a kitartást 30 és 60 közé kell vinni (mindenképp legyen 3mal osztható) és azután jöhet az ügyesség.
Az ügyességet a szint 2/3-áig fejlesztjük, és csak ezután jön a gyorsaság.
A gyorsaságot viszont nagyon nyomjuk! :)
Esetleg lehet fejleszteni az erőt a szint 1/4-éig +1-2 pont, a paralízis miatt.
Ez a karakter nagyon jól tud fejlődni, az arénában gyorsan haladhat. Ha nem lesz ereje, akkor a sebzése lesz nagyon kicsi, de nagyon gyors lehet. Ha lesz ereje, akkor többet sebez, mint egy hasonló mágus (és ne feledjük, nem kell aggódni a VP miatt!), de a védőértéke (főleg a mágiával szemben) jelentősen kisebb lesz.
Erős harcos
Kezdő tulajdonságok: 6 ügyesség, 10 kitartás
Későbbiekben a kitartást kell a kívánt értékig felvinni, 60 és 90 közé. Utána jöhet az ügyesség. Ha valakinek nincs sok pénze tápolásra, akkor nem kell megvárni a 60-as kitartást, előbb is tehet az ügyességre, hogy tudja használni a szintfegyvereket.
Ha az ügyesség eléri a szint 2/3-át, jöhet a gyorsaság, szintén a szint 2/3.áig. Utoljára pedig az erő jön.
Ezek a karakterek viszonylag gyorsan fejleszthetők, nagy sebzéssel és elégséges életponttal bírnak, magasabb szinteken is helytállnak. Lazán hozzák a +4-es szörnyeket. Seregezésre ideálisak. Jelenleg a legnagyobb sebzést harcossal lehet elérni.
Kitartó harcos
Intenzív támogatást igényel, csak gazdag support-karival a háttérben érdemes belekezdeni!
Kezdő tulajdonságok: 10 kitartás, a többi mind 1 (az elveszett 5 tulajdonságpontot a 11. szinten a kitartásra rakjuk)
Későbbiekben a kitartást 90 és 150 közé nyomjuk. Ezután jöhet az ügyesség, a szint 2/3-áig, majd a gyorsaság, szintén a szint 2/3-áig.
Végül az erőt próbáljuk minél magasabbra tornázni.
A kapott karakternek, hosszú szenvedés után, rengeteg életpontja van, de a sebzése csak magasabb szinteken lesz jó (pl. 120 kitartásnál 70-es szint körül). Csak nagyon magas szinteken kifizetődő.
Íjász (csak L2-ben)
Kezdő tulajdonságok: 6 ügyesség, 10 kitartás
Későbbiekben a kitartást 60 és 90 közé kell húzni, majd jön az ügyesség, először a szint 2/3-áig, utána a gyorsaság a szint 2/3-áig, majd újra az ügyesség minimum a szintig, fölé nem érdemes, mert a para itt nem számít, csak a szaki növeléséhez kellhet +ügyi.
Miután mindez megvan, óhaj szerint lehet az erőt vagy a gyorsaságot növelni.
Az így fejlesztett karakter nem túl gyors, de sebzése elég magas lehet (pl. arénában fejlesztett íjász természetesen szintnél jóval több ügyivel), és nagyobb védelmet élvez a fizikai támadásokkal szemben. Egyedül a magas kitartás kialakítása okoz gondot, ugyanis amíg nincsen szintügyi, addig a távfegyver túl keveset sebez, a +35-ös távfegyverekkel tehát lassan fejlődik a kari, ha nem +35ös távfegyverekkel fejlesztjük, akkor pedig azzal a hátránnyal indulunk, hogy kevés lesz a szakértelem, pedig pont az lenne a cél, hogy az minél több legyen...
Harcos vs mágus
-
magas kitartású harcost sokkal könnyebb csinálni, mint ugyanolyan kitartású mágust
-
a mágussal szükség van szensz-gömbre, vagy gyakran kell nézni az Lc-t, hogy tudjuk, milyen szörnyet mivel sebezhetünk
-
a mágus az elejétől fogva tesz az IQ-ra is, ezért később lesz meg a kitartás, és kevesebb ÉP-je lesz, mint a harcosnak
-
a mágusnak sokkal kevesebb a teherbírása, ezért kompizni rosszabb vele
-
a mágusnak az életpont mellett a varázspontra is ügyelnie kell
-
igazán jó gyors karaktert csak mágusból lehet csinálni
-
a mágus karakter később olcsóbb, főleg a csillámvértek miatt.
|