kalmarklan
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főmenü
 
Külső linkek
 
Karakterfejlesztés
 
Tulajdonságok
 
Szakértelmek
 

A GYIK második fele 

 Tartalom:

VII. Küldetések
VIII. Párbaj
IX. Klánok
X. Fórum
XI. Szörnyelfogás
XII. Egyéb kérdések

 

VII. Küldetések
 
1. Milyen küldetések vannak a játékban?
> A játékban vannak királyi küldetések, illetve játékosok által készített ún. kocsmás küldetések.
>Mindkét küldetéstípus esetén egy labirintust kell bejárnod, és meg kell szerezned egy tárgyat, amit utána le kell adnod, bizonyítandó, hogy a feladatot teljesítetted.

2. Hogyan kaphatok küldetést?
> A királyi küldetéseket a palotában vállalhatod el. Ha van aktív kocsmás küldetésed, az ilyenkor elveszik.
> A kocsmás küldetéseket a kocsmában szerezheted meg, ha nincs aktív királyi küldetésed, és iszol egy import sört.

3. Hogyan találhatom meg a labirintust?
>Ha a szabadban vagy minden lépésed után kiírjuk, hogy merre találod a labirintust. Csak az irányt adjuk meg, az esetleges akadályokat (például városfal) ki kell kerülnöd.

4. Ha labirintus bejárása után, de a jutalom átvétele elõtt meghalok, akkor újra teljesítenem kell a küldetést?
> Ha van biztosításod nem kell. Elegendõ újra elvállalnod a küldetést, majd jelentkezned a jutalomért.
> Ha nincs biztosításod, és elvesztetted a külditárgyat, akkor kénytelen vagy újra végigjárni a labirintust.

5. Teljesíthetek egy küldetést többször is?
> Amennyiben nem adod le a külditárgyat (eldobod), akkor elvállalhatod újra a már bejárt küldetést, ami ismét tele lesz ellenfelekkel.

6. Mi a jutalom a küldetésekért?
> A királyi küldetések legfontosabb jutalma a manógomba, bár egyéb jutalmakat is kaphatsz.
> A kocsmai küldetések jutalma 10 csodaflaska.

7. Mire jó a manógomba?
> A legördülõ menûbõl elfogyasztva a manógombát kapsz egy elosztható tulajdonságpontot.
>Vigyázz! Ha biztosítás nélkül halsz meg, a hátizsákodból elveszhetnek a meg nem evett manógombák. Érdemes ezért azonnal megenni a manógombát ahogy megszerezted.
Ha már elvesztetted a manógombát, akkor a házban az i gombra kattintva visszakaphatod az elveszett tulajdonságpontot (11.szinttől).

8. Mire jó a csodaflaska?
> A csodaflaskát legördülõ menûbõl felhörpitve életpontod és varázspontod is a maximális érték 1,4-szeresére ugrik fel.

9. Készíthetek saját labirintust, ami aztán bekerül a játékba?
>Igen, ezt nagy örömmel fogadjuk. A részletekrõl tájékozodj a fórum "Júzerlabi - teszteredmények!" témakörében, illetve a fõoldalon található "Játékoslabik" hivatkozás alatt.
> A kész - és az elvárásoknak megfelelõ labirintusodat a larkilabi@mailbox.hu címre küldjétek, még akkor is ha máshol más címet olvastok!
Ezek a hivatkozások nem élnek, ezért inkább érdeklődjél itt a fórumon, hogy hova küld el.

 VIII. Párbaj

1. Mi az a párbaj?
>A párbaj során azokkal a kalandozókkal mérheted össze harci erõdet, akik veled azonos idõben játszanak, és veled egy mezõn tartózkodnak.

2. Mi az a hírnév?
>A hírnév annak a mértéke, hogy mennyire vagy jó a harcban. Közvetve mutatja, hogy hány szinttel vagy erõsebb egy átlagos veled azonos szintû párbajozónál.

3. Hogyan tudok kihívni valakit párbajra?
> Azokat tudod kihívni, akinek a neve mellett egy kis ököl ikon jelenik meg.
> Igyekezz gyorsan kattintani, hiszen a kihívás csak akkor lesz sikeres, ha elõbb kattintasz, mint kiszemelt ellenfeled.

4. Mitõl függ, hogy kit tudok kihívni párbajra?
>Azt, hogy kit tudsz kihívni alapvetõen a te és az ellenfél hírnévpontjai határozzák meg. A veled azonos szintûek közül azokat tudod kihívni, akiknek a hírneve legalább annyi mint a tied. Ha az egyikõtõk magasabb az összehasonlításkor a magasabb szintûhöz szintkülönbségszer 300 virtuális hírnévpontot kell hozzáadni.

5. Mik a Larkinori Párbajkódex alapvetõ szabályai?
> Nem hívhatod ki kétszer ugyanazt a kalandozót, hacsak nem hívtál ki közben három másik kalandozót.
>Amennyiben ellenfeled életpontja kevesebb maximális életpontjához viszonyítva, mint a te hasonló arányszámod, akkor hagyod gyógyulni ellenfeledet, amíg életpontja ugyanolyan százalékra nem növekszik, mint a tied. Csak akkor érvényes, ha te vagy a kihívó!
>Amennyiben ellenfeled varázspontja kevesebb mint maximális varázspontjainak fele, akkor átadsz neki egy extra manaitalt (ami a te készleteidbõl nem vonódik le), és ennek hatására ellenfeled varázspontjai a maximális varázspontjainak felére ugrik.
> Nem hívhatsz ki egy kalandozót, ha az elõzõ pár kattintása alatt fejezett be egy másik párbajt.
Nem illik Thord-Artinon párbajozni, fegyvertelen ásókaraktereket megtámadni, maximumnál alacsonyabb életponttal támadni.

6. Mitõl függ mennyi idõnként üthetek?
> Ezt a gyorsaságod, illetve az ellenfeled gyorsasága határozza meg.
> A gyorsabbik párbajozó mindig 10 másodpercenként üthet.
>A lassabbik párbajozó várakozási ideje attól függõen lesz hosszabb, minél nagyon a különbség a gyorsasága, és az ellenfele gyorsasága között.

7. Mi az a kivárásos taktika?
>Ha 10 másodpercenként támadhatsz, de nem ütsz, akkor ütési lehetõségeid felgyülemlenek. Így 30 másodperc után támadhatsz egybõl négyet.
>Ha max fölöti életponttal kezditek a csatát, akkor fegyverrel támadó ellenfeled addig nem vámpírizálhat, amíg életpontja maximális alá nem csökken.
>Ha ellenfeled rendes idõközönként támad, te pedig csak akkor amikor egyszerre több ütés bevitelével meg tudod ölni az ellenfeledet, akkor megfosztod õt a vámpirizálás lehetõségétõl.
> Ezt a módszert jelenleg legálisan alkalmazhatod a párbaj során.

8. Mit jelent az, hogy az rossz idõjárás miatt a csata megszakadt?
>Mivel a játékosok egyidõben tevékenykedhetnek, a program néha elavult információk alapján kénytelen dönteni. Így elõfordulhat, hogy amíg te azt látod, hogy valakit sikeresen kihívtál, ellenfeled már valami egészen mást csinál. Ilyenkor kapod a fenti szöveget.
> Ez az eset viszonylag ritkán fordul elõ.

9. Hogyan tudom megbosszulni, ha zsebelnek vagy rabolnak tõlem?
> Ha zsebelnek vagy rabolnak tõled, a tettest követheted. Minden lépésed után kiírtja a program, hogy merre találod azt akit követsz.
>Ha utoléred a tettest kihívhatod, függetlenül attól, hogy volt-e vele csatád a közelmúltban, illetve, hogy hírneve és szintje alapján kihívható lenne-e normális esetben.
> Ha elkapod a tolvajt aki zsebelt tõled, és párbajban legyõzõd, elveheted az összes nála lévõ pénzt.
> Ha követsz valakit és közben ismét lopnak tõled, az újabb tettest nem tudod követni.

10. Mit tehetek, hogy eltûnjön a felirat, hogy kit követek?
>A legördülõ menûbõl kiválasztva elfelejtheted, hogy kit üldözöl. Ezután az esetleges újabb tetteseket követheted, és nem kapsz extra kattintást is.

11. Mik azok a fokozatok?
> A fokozat határozza meg más kalandozókkal, illetve a szörnyekkel szembeni merészségedet.
> Más karakterek fokozatára következtethetsz abból, hogy nevük mekkora betûvel van kiírva.
> A fokozatod a szerencséd mértékében befolyásolja mennyi szörnnyel találkozol labirintusokon kívüli vándorlásaid során.

12. Hogyan hatnak a fokozatok a kihívhatóságra?
>A kemény fokozat 300, a félelmetes fokozat 600, az isten fokozat 3000 virtuális hírnévpontot jelent neked kihívhatóság szempontjából.
> Például, ha fokozatod félelmetes, akkor kihívhat egy veled egyenlõ szintû de 600-zal nagyobb hírnevû, illetve egy veled azonos hírnevû, de nálad 2 szinttel erõsebb karakter is.
> A normál és alatta lévõ fokozatok nem befolyásolják a kihívhatóságodat, csak a szörnygyakoriságot.

13. Hogyan hatnak a fokozatok a szörnygyakoriságra?
> Normáltól keményig a fokozat növeli a szörnnyel való találkozás esélyét.
> Békés fokozat esetén a szerencséd nem befolyásolja a szörnnyel való találkozás esélyét.
> Félénk fokozat esetén a szerencséd csökkenti a szörnnyel való találkozás esélyét.
> Békéstõl eltérõ fokozat esetén az eltérés mértéke a szerencsétõl függ.

14. Mitõl függ, hogy mennyi hírnevet kapok csata után?
> A hírnévváltozást ugyanaz az összehasonlítás határozza meg, mint a kihívhatóságot.
>Amennyiben virtuális hírnevetek egyenlõ, a kapott illetve vesztett hírnév pont 50 lesz. Ha a gyõztesnek nagyobb volt a virtuális hírneve, akkor 50-nél kevesebb hírnevet, de minimum 1-et nyer. Ha a gyõztesnek kisebb volt a virtuális hírneve, akkor 50-nél több hírnevet, de maximum 100-at nyer.
> A kapott és vesztett hírnév mindig azonos.

15. Megtehetem, hogy a saját magas szintû karakteremet sokszor megverem duelben, hogy ezzel hírnevet és tapasztalati pontot gyûjtsek?
> Nem, ezt csalásnak tekintjük, és a karakter elkobzásával büntetjük.

16. Hogyan tudok üzenni az ellenfelemnek csata közben?
> Az üzenetedet a jobboldalt levõ szövegmezõbe írhatod be, és a rendes támadásoddal küldheted el. Ha entert ütsz az üzeneted elveszik.


17. Van-e valamilyen megkötés a csata közbeni üzenetekre?
> Ne használj "csúnya" szavakat, kerüld a szitkozódást. Nem kell haragudni a másikra, ez csak egy játék. Amennyiben a sértett jelzi, hogy szitkozódsz, stb., megvonható az üzenetküldési lehetõséged, karakterlapodon a „Modora nem szalonképes” felirat jelenik meg.

18. Milyen tevékenységeknél nő a hírnév?
>A nyertes párbajoknál
>A szörnyek leöléséért
>És a küldetések teljesítéséért

 IX. Klánok

1. Mik azok a klánok és mire jók?
>A klánok játékosok olyan érdekközössége, amelyre VI. Lorden király hivatalosan is az áldását adta. A klán tagjai lényegesen közvetlenebb módon segíthetik egymást, mint a nem klántagok.
>Minden klán építhet magának klánházat, amelyet aztán bõvíthet és fejleszthet. A klánházban felhúzott épületekkel és az azokban elvállalt és teljesített küldetésekkel olyan lehetõségek birtokába juthatnak, amelyekhez nem klántagok nem tudnak hozzájutni.

2. Hol tudok klánba jelentkezni?
> A palotában tudsz jelentkezni klántagnak a "CLANS" feliratú teremben. Amikor a klánnak már van saját klánháza, akkor a klánház erre kijelölt termében is lehet.

3. Mik a klánba lépés feltételei?
> A klánba való jelentkezéshez szabadnak kell lenned.
> A klánba való jelentkezéskor nem lehetsz tagja másik klánnak, illetve nem várhatsz másik klánban felvételre.
> Legalább 15 napja kiléptél az elõzõ klánodból (persze csak ha voltál elötte már klántag). Ha ugyanabba a klánba akarsz visszalépni, akkor 30 napnak kell eltelnie.
> A klánba való jelentkezéshez legalább 20-dik szintûnek kell lenned.
>A klánba való jelentkezéskor be kell fizetned a klánpénztárba tapasztalati szintedszer 5000 ezüstöt, amit akkor se kapsz vissza, ha belépési kérelmedet elutasítják vagy visszamondod a jelentkezést.
> Ahhoz, hogy a jelentkezésedet elfogadják, érdemes elolvasni az adott klán szabályzatát, illetve a klánhoz kapcsolódó fórumos témakörökben tájékozódnod arról, hogy megfelelsz-e az adott klánnak a tagjaival szemben támasztott követelményeknek.

4. Milyen elõnyöket jelent a klántagság?
> Egyrészt a klánházban felhúzott épületek segíthetik a játékbeli fejlõdést, másrészt a klán misztikus és mágikus alapító köve (illetve ezáltal maga a klánház) különbözõ bónuszokkal segíti a klán tagjait. Ezen kívül bizonyos épületek lehetõvé teszik speciális küldetések megoldását, amiktõl további képességeket vagy bónuszokat kaphatsz.

5. Milyen hátrányokkal jár a klántagság?
>Az egyetlen hátrány, hogy a különbözõ küldetésekben és klánház fejlesztésekben aktívan részt kell venni, mert az elmaradók és inaktívak komolyan hátráltatják a klán fejlõdését.

6. Melyik klánt válasszam?
> A legjobb ha azt a klánt választod, ahol barátaid is vannak.
> A legtöbb klán megjelöl egy fõ tevékenységterületet, ha más szempontod nincs ennek alapján érdemes választani.

7. Lehet-e klánt váltani? Hogyan?
>Igen. Ha klántagságod megszûnik jelentkezhetsz másik klánba - sõt adott esetben ugyanoda is. A tagságod megszünhet úgy is, ha kirúgnak, de úgy is, ha te hagyod el a klánt.
> Fontos!!! A klánból való távozás mindenképpen hátránnyal jár, így nagyon fontold meg, hogy melyik klánba lépsz be. A fenti ok miatt a klánvezérek és alvezérek csak alapos indokkal rúghatnak ki valakit a klánból! (Fontos, hogy a vezér bármikor bárkit kirughat indok nélkül is, csak ettől nem lesz népszerű)
> A kilépés után 15 napnak (visszalépés esetén 30-nak) el kell telnie addig amíg megint jelentkezhetsz másik klánba.

8. Milyen következményekkel jár a klán váltás?
> Klán váltáskor a klánpontjaidnak az extra része elvész, csak az alap pontokat viszed tovább.
> Újra kell alkotnod a lélekesszenciát, mivel ezt az új klánházadba is bele kell építened. Az elhagyott klán alapköve ugyanis kiveti magából a hûtlenek lelkének darabját, így a manógombádat - ami ezt tartalmazza - visszakapod.
>Az alap klánpontok alapján kapsz fejlesztési pontokat, amikbol automatikusan felépíthetsz épületeket és teljesíthetsz extra küldetéseket anélkül, hogy megcsinálnád azokat. Minden egyes építés és küldetés teljesítés annyival csökkenti a fejlesztési pontjaidat, mint amennyi klánpontot (egyéni plusz közös) ad. A fejlesztési pontok mennyisége az alap klánpontjaid száma mínusz 100.

9. Mik a klánvezér jogai?
> A klánvezér felvehet, elküldhet illetve kirúghat tagokat.
> A klánvezér kinevezheti, és leválthatja az alvezéreket.
> Kiírhat szavazást.
> Menedzselheti a klánház építését, azaz õ választja ki a következõ küldetést, lemondhat küldetéseket és készre jelentheti azt.
> Kiválaszthatja a klán bónuszokat.
> Tud üzenetet küldeni a tagságnak vagy más klán vezérkarának.
Üzenet küldéshez egy tipp: A körüzenetnek a szövegét másold be az itteni szövegdobozba: http://www.wocares.com/noquote.php . Ez után jelöld be a "Javascript (String.fromCharCode, unescape)"-t és kattints a kérdőív elküldésére. Eztán a klánházban ahol írod a levelet, oda bemásolod így: "<script>document.write(String.fromCharCode("ide jönnek a számok"))</script>"
Egy példa: "<script>document.write(String.fromCharCode(69,122,250,116,116,97,108,32,115,105,107,101,114,252,108,116))</script>"


10. Mik az alvezérek jogai?
> Az alvezérek felvehetnek, elküldhetnek és kirúghatnak tagokat.
> Kiírhatnak szavazást.
> Tud üzenetet küldeni a tagságnak vagy más klán vezérkarának.

11. Ki alapíthat klánt?
> Klánt alakíthat bármely elõfizetõs karakter, aki a klánba lépés feltételeit kielégíti.
> Az alapító automatikusan a klán vezére lesz.

12. Mit jelent egy klán státusza?
> A klán akkor válik aktívvá, ha taglétszáma eléri a tizet. Ha 10 alá csökken a tagság létszáma, akkor megint passzívvá lesz.
> Csak az aktív klánok tudnak klánküldetéseken dolgozni és csak õk kapnak klánbónuszokat.
>Ha egy klán ideiglenes passzívvá vált, akkor, amikor megint aktív lett, mindent ott folytathatnak, ahol abbahagyták, azaz az aktuális küldetést nem kell újrakezdeniük.

13. Hogyan szûnhet meg egy klán?
> A klán megszûnik, ha minden tagja kilép a klánból.
> A klánt feloszlathatják a fejlesztõk, ha a klán neve vagy szabályzata mások számára zavaró szöveget tartalmaz.

14. Mik azok a klánpontok?
>A klánpontok azt mutatják meg, hogy mennyit tettél a klánodért. A klánpontod mennyisége szabja meg a klánon belüli szintedet (azaz a klánszintedet).
> Sok mindenért kaphatsz klánpontot. Jár a klánház építésért, bõvítésért, épületek felhúzásáért és fejlesztéséért, extra küldetések teljesítéséért, ostromért, stb.
>Kétféle klánpont van, alap és extra. Alap klánpontokat kapsz a klánház építésért és bõvítésért, épületek felhúzásáért és fejlesztéséért. Minden másért extra klánpontokat kapsz. Az alap klánpontokat klán váltásakor is magaddal viszed, az extra klánpontokat nem. Természetesen a klánszintedet ezen kétfajta pont összege határozza meg.

15. Mi az a klánszint? Mi függ tõle?
>A klánszint hasonló a karakter szintjéhez, de itt a klánpontok szerint történik a besorolás és nem a tapasztalati pontok szerint. A klánnak tett szolgálataid nagyságát jelképezi.
>A klánszintedtõl függ a bónuszaid erõssége. Ha a szükséges épületeket felhúzza a klán, akkor egyéni titulusokat is kaphatsz, ami szintén a klánszintedtol függ.

16. Mi a klán (klánház) szintje?
>A klán szintje megegyezik a klánház szintjével. A felépült klánház 1. szintû, ha fejlõdik a klán, akkor lehetõség lesz a szintjét növelni és így a klán szintjét emelni.
>A klán szintjétõl függ a választható klán bónuszok listája, és az is, hogy mennyit választhat ki a klán belõle. A klán által építhetõ épületek listája is bõvül a klánház szintjének növekedésével.

17. Mikor tudom növelni a klánház szintjét?
>Ha a klán elegendõ épületet felhúzott, akkor a választható küldetések között megjelenik a klánház fejlesztése. Ezt elvállalva és teljesítve a klánház szintje megnõ eggyel.

18. Mik azok a klán bónuszok és mikor lehet továbbiakat választani?
> A klán bónuszok az egész klánra érvényes módosítók, a klán összes legalább 1. szintû tagja élvezi az elõnyeit.
>Amikor felépül a klánház, akkor egy listáról a klánvezér kiválaszthat 3 bónuszt. A klánház szintjének minden további emelésekor a klánvezér újabb 2 bónuszt választhat. Minden klánszint növekedéskor a lista bõvül, újabb és erõsebb bónuszok lesznek elérhetõek. Természetesen a korábban nem választottakat továbbra is lehet választani.
> Minden bónuszt csak egyszer lehet felvenni, viszont a hasonló bónuszok hatásai összeadódnak.
>Érdemes a választás elõtt valamilyen módon (szavazás, chat, fórumban, ...) a felvenni szándékozott bónuszokat megbeszélni a késöbbi viták elkerülése érdekében, mert a felvett bónuszt nem lehet módosítani.

19. Van-e valamilyen különbség az elõfizetõs és a nem elõfizetõs klántagok között?
>Igen, van. Az elõfizetos karakterek általában könnyebben tudják a küldetéseket megoldani és a kapott bónuszok is nagyobbak, mint a nem elõfizetõs karaktereknél.

20. Mi a különbség a klán aktuális küldetése és az én küldetésem között? Lehet-e különbözõ a kettõ?
>A klánvezér jelöli ki, hogy mi az aktuális küldetés amin a klán dolgozik. Ez a klán aktuális küldetése. Azonban nem biztos, hogy mindenki ezen dolgozik, hiszen lehet, hogy vannak, akik nem fejezték be az elõzõ küldetést, sõt olyan is lehet, hogy valaki több küldetéssel van lemaradva a klánhoz képest. Az én aktuális küldetésem tehát az, amin én dolgozok éppen, a klán aktuális küldetése meg az a küldetés, amit a klánvezér elvállalt. A kettõ persze egybe is eshet, ekkor a klán aktuális küldetése az én aktuális küldetésem is egyben.
> Mindenki csak a klán aktuális küldetésén vagy a klán által régebben elvállalt és teljesített küldetésen dolgozhat.

21. Mi a különbség a küldetés egyéni és a közös feladata között?
>A küldetések két részbõl tevõdhetnek össze: egyéni és közös részbõl. Az egyéni részt mindenkinek magának kell megcsinálnia, a közös részt az egész klánnak, ott teljesen mindegy, hogy ki mennyit dolgozott, a fontos az, hogy elkészüljön. Természetesen vannak olyan küldetések ahol vagy csak egyéni vagy csak közös küldetés van.
>A két részért külön jár klánpont. A közös részért járó klánpontot csak az kapja meg, aki már teljesítette az egyéni részét akkorra, amikorra a klán a befejezte a küldetést. Fontos, hogy az egyéni rész nem akkor kerül teljesítésre, amikor mindent megcsináltunk, hanem akkor amikor ezt az "egyéni" gomb lenyomásával jeleztük (és persze nem utasították vissza ezt). Ha sikeresen teljesítettük az egyéni részt, akkor a nevünk mellett az "Elkészült" szöveg látható. Ha az egész küldetést teljesítettük (illetve teljesítette a klán), akkor pedig átkerül a "Régi küldetések" alá.
>Ha elkéstünk (elmaradók voltunk, vagy késõn fejeztük be a küldetést), akkor csak az egyéni részért járó klánpontot kapjuk meg. Érdemes tehát lehetõség szerint mindig a klán aktuális küldetésén dolgozni, mert így tudunk a leggyorsabban fejlõdni.
> A küldetés szövegét a klánházban a "Megnéz" gombra kattintva bármikor meg tudjuk nézni.

22. Mikor teljesül a klán aktuális küldetése?
>A klán aktuális küldetése akkor teljesül, ha a szükséges számú játékos befejezte az egyéni részt (és le is jelentette) és teljesült a küldetés közös része is. Ekkor ha a klán vezére megnyomja a "Küldetés teljesítve" gombot, akkor a küldetés teljesül és átkerül a "Régi küldetések" közé. Ekkor azok a játékosok, akik az egyéni részüket már befejezték megkapják a közös részért járó klánpontot és az egyéni részért járót is. Azok, akik még nem fejezték be a saját részüket tovább dogozhatnak a küldetésen, de õk a közös rész teljesítéséért járó klánpontot már nem kapják meg.
>Ha egy küldetésnek nincs egyéni része, akkor is le kell jelentenie az egyéni részét a szükséges számú játékosnak ahhoz, hogy a küldetés sikeresen teljesíthetõ legyen, ami ez esetben egy kattintást jelent az "Egyéni küldetés leadása" gombon.

23. Hogyan épülnek egymásra a küldetések?
>Minden klán által felvehetõ küldetésnek van elõfeltétele, ami lehet épület megléte, küldetés teljesítése vagy a klánház valamilyen minimális szintje. Csak akkor lehet elvállalni, ha ezeket a klán már teljesítette, és csak ekkor jelenik meg a választható küldetések listában.
>Ez igaz a klán által és a játékos által elvállalt küldetésekre is. Azaz ha a klán megcsinált két egymásra épülõ épületet, akkor nekem is elõször azt kell megcsinálnom, ami az elõfeltétele a másiknak. Ha két épület nem függ egymástól, akkor tetszõleges sorrendben felépíthetõek.

24. Hogyan lehet küldetést elvállalni és lemondani?
>Különbség van a között, hogy a klán vállal el küldetést és a között, hogy a játékos a maga számára. A klán által elvállalható küldetések közül a klánvezér vállalja el azt, ami klán következõ aktuális küldetése lesz. A játékos a klán által már teljesített küldetések vagy a klán aktuális küldetése közül vállalhat el egyet.
>Mindenkinek (a klánnak is és a játékosnak is) csak egy aktuális küldetése lehet. Amíg az be nem fejezõdik vagy vissza nem vonta a játékos (a "Mégse" gombbal teheti ezt meg), addig másik küldetést nem vállalhat el. A klán aktuális küldetését a klánvezér a "Lemond" gombbal törölheti. Ha ezután újra elvállalja a klán a küldetést, akkor az egészet elölrõl kell kezdeni.
> A klán küldetésnek és a királyi küldetéseknek nincs egymáshoz közük, nyugodtan dolgozhatsz egyszerre mindkettõn!
> A klán vezére természetesen dolgozhat más küldetésen, mint ami a klán aktuális küldetése, azaz õ is lehet elmaradva küldetéssel. Ha az aktuális küldetést akarja csinálni, akkor a küldetés klán általi elvállalása után neki is el kell vállalnia azt.

25. Mit jelent az, hogy aktív vagy passzív egy küldetés?
> A klán aktuális küldetése akkor lesz aktív, azaz akkor lehet rajta dolgozni, ha legalább a klán bizonyos százaléka elvállalta. Amíg a szükségesnél kevesebb tag vállalja el, addig passzív és ekkor nem lehet a küldetésen dolgozni.
>A klán küldetése aktívból passzívba is átmehet, ha egy azt elvállaló tag eltávozik a klánból vagy visszamondja ezt a küldetést. Amikor a küldetés megint aktívvá válik, akkor ugyanott lehet folytatni, ahol elötte abbahagyták.
>Az, hogy a tagok hány százaléka szükséges a küldetés aktívvá válásához és teljesítéséhez, a küldetés szövegébõl kiderül. Ez a százalékos érték akár 100% is lehet, bár ez csak a klánház építése és a klánház bõvítése küldetéseknél van így. Ekkor mindenkinek el kell vállalnia a küldetést és meg kell csinálnia az egyéni részt ahhoz, hogy sikeres legyen.

26. Miért kaptam kevesebb klánpontot a küldetésért, mint a többiek?
>Ha nem a klánnal együtt fejezed be a küldetést, hanem késöbb, akkor csak az egyéni részt kell megcsinálnod, így csak az egyéni részért járó klánpontot kapod meg.

27. Miért nem tudom használni az épületet amit a klán már felépített?
>Mindenki csak azokat az épületeket tudja használni, illetve azoknak a küldetéseknek a bónuszait kapja meg, amiket már õ maga is felépített, illetve teljesített.

28. Miért nem használható az épület a klán számára?
> Minden épületnek van egy heti fenntartási költsége. Ha ezt a klán nem fizeti meg, akkor az épület használhatatlan lesz és renoválni kell. A renoválás költsége lényegesen magasabb, mint a fenntartási költség, így érdemes az épület költségeit idõben fizetni. A renoválás ideje addig tart, ameddig nem volt fizetve a fenntartási költség
> A fenntartási költség automatikusan vonódik a klánpénztárból, amíg ott van pénz. Ha nincs, akkor üzenetet kapnak róla.

29. Hol építhetjük fel a klánházat és késöbb meg tudjuk-e változtatni a helyét?
> A klánházat csak Larkinor szigetén lehet felépíteni. Bármely mezõn lehet, a fõtér kivételével.
>A klánház helyét a késöbbiekben meg lehet változtatni olyan módon, hogy egy verseny keretében kihívunk egy másik klánt és ha ezt a versenyt megnyeri a klán, akkor a két klánház helyet cserél. Ez azt jelenti, hogy a helye megváltozik, de a klánház ugyanaz marad! 
Eddig még ilyen versenyre nem került sor és szerintem nem is fog. 

30. Mire jó a szavazás?
>Kétféle dologra használható: az egyik a vezér a megválasztása, a másik információ gyüjtésre szolgál. Az elsõ esetben az új vezér automatikusan kinevezésre kerül, a második esetben semmiféle direkt hatása nincs a klánra. Persze a klán ez esetben is megállapodhat úgy, hogy a szavazás végkimenetele kötelezõ legyen a klánra, de automatikus következménye nincsen. Az információgyüjtõ szavazás használható például a következõ klánküldetés kijelölésére, tag kirúgásának eldöntésére, stb.

31. Ki írhat ki szavazást?
> Szavazást a vezérkar írhat ki, azaz a klán vezére és alvezérei.

32. Milyen karakterek szerepelhetnek a kérdésben és a válaszokban?
>A kérdésben a magyar karakterek, és néhány írásjel szerepelhet, melyek az alábbiak lehetnek: @!:,.?()[]*+- . A válaszokban a magyar karakterek szerepeljenek csak, és a vesszõ. A válaszokban a kettõspont az egyes válaszok elválasztására szolgál. A válaszok között nem kell entert ütni! A következõ válasz: "Kocsma:Templom:Almástáska és fuszekli" esetén három lehetõség közül választhatnak a szavazók: "Kocsma", "Templom" és "Almástáska és fuszekli".

33. Mi az az idõtartam?
>Az idõtartam napban értendõ és azt jelenti, hogy ennyi idõn keresztül lehet szavazni. Minimális értéke 7, maximális értéke 30 nap lehet.

34. Mi a szavazás menete? Miért nem látom az eddigi szavazatokat?
>Egyszerre több szavazás is lehet aktív. Szavazni mindenki csak egyszer szavazhat, a további próbálkozásokat a játék nem engedi meg. Szavazni annyi idõn keresztül lehet, mint amennyi napot a szavazás kiírója beállított.
>A szavazás állását szavazás közben a játék nem írja ki. A szavazás végén (az idõ lejártakor vagy esetleg elõbb, ha mindenki szavazott) a szavazás eredménye megjelenik.

35. Hogyan zajlik a klánvezér választása?
>Minden hónapban egyszer van lehetõség klánvezér választására. Ennek idopõntja fix, minden klán ugyanakkor szavazhat róla, mégpedig a hónap elsõ felében.
>Minden hónap elsõ 7 napja (1-7-ig) a Jelölés Hete. Ekkor minden klántag jelölheti saját magát vezérnek. Ezen idõszak alatt szavazni még nem lehet.
>Minden hónap második 7 napja (8-14-ig) a Választás Hete. Ekkor az elõzõ héten jelölt jelöltek közül lehet választani. A vezér automatikusan tagja a listának. Minden tag csak egyszer szavazhat és mindenki szavazata 1-et ér. A legtöbb szavazatot kapott lesz klán új vezére. Szavazategyenlõség esetén, ha a jelenlegi klánvezér is az azonos szavazatokat kapottak között van, akkor õ marad a vezér, ha nincs közte (azaz vesztett), akkor a program véletlenszerûen választ közülük.
> A szavazás lezárulta után a program automatikusan kijelöli a vezért.
>Ha egy alvezér jelöli magát vezérnek a Jelölés Hetében, akkor rögtön elveszíti alvezéri státuszát. Jelölésével ugyanis a saját vezére ellen lépett fel.

36. Mennyi klikket fogyasztok a klánházon belüli kattintásokkal?
> A klánházon belül minden tevékenység fogyasztja a klikkjeidet.

 X. Fórum

1. Hogyan érem el a fórumot?
> A fórumot a fõoldalról nyíló hivatkozáson keresztül érheted el.

2. Milyen szabályok vannak a fórumon?
> A fórumon ne használj vulgáris kifejezéseket.
> A fórumon kerüld a személyeskedést, a bántó minõsítéseket.
> Ne írj csupa nagy betûvel, hiszen ez a kiabálást imitálja.
> Ne használj speciális karaktereket illetve túl hosszú szavakat.
> Ne szidd a játékot, ha nem nyerte el tetszésed, akkor nem kell itt játszanod.
> Ne reklámozz más játékokat.
> Légy tekintettel a speciális témakörök szabályaira. A klántémákban pedig az adott klán tagjaira.
> A forumon se saját se más karakter belépési azonosítóját, jelszavát ne tedd közzé.
> Hozzászólásoddal mindig keresd meg a megfelelõ témakört.

3. Kik azok a cenzorok (moderátorok)? Mit csinálnak?
> A cenzorok a fejlesztõk, illetve néhány tapasztalt régi játékos.
> A cenzorok ügyelnek a fenti szabályok betartására.
> Kisebb "szabálytalanság" esetén a cenzorok törlik az adott hozzászólásodat.
> Konzekvens és rosszindulatú hozzáállás esetén a cenzorok minden hozzászólásodat törlik a fórumról, megvonhatják mind a párbajban való megszóélalásod, mind a fórumban való megszólalásod jogát (Ilyenkor a karakterlapon megjelenik a „Modora nem szalonképes” felirat, vulgáris, bántó, vagy foglalt karakternév esetén nevet válthatnak karakterednek.
> Ha törölték egy hozzászólásodat, akkor mindig olvasd el a törlés okát.

4. Mire való a Kérdések témakör?
> Itt teheted fel azokat a kérdéseidet, amikre a Hírekben, illetve itt a GY.I.K.-ban nem találtál választ.
> Ne itt kérdezz a jaték jövõjérõl.
>Ha tudod, hogy valamit le fogunk programozni, ne kérdezd meg mikorra készül el, mivel ilyen határidõket általában nem vállalunk fel.
> A csak téged érintõ problémádat ne itt vesd fel, hanem levélben beszéld meg velünk.
> Ha biztosan tudod egy kérdésre a választ, akkor válaszolhatsz mások kérdésére itt.
> Egy-egy nagyobb problémakörrõl kifejtheted itt a véleményedet.

5. Mire való a Support témekör?
> A játék fejlsztésével kapcsolatos kérdések, jelzések, bejelentések helye.
> Itt kérjük mellõzni a véleményeket, hozzáfûzéseket a jó áttekinthetõség érdekében.

6. Mire való a Bugok témakör?
> Itt jelezheted azon problémáidat, melynek hátterében a program hibás - tervezettõl eltérõ - mûködését sejted.

7. Mire való a Júzerlabi - teszteredmények! témakör?
> Ide csak a játékosok labirintusait tesztelõ 2 ember írhat.
> Amennyiben küldtél be labirintust, annak elbírálásáról, a felmerülõ problémákról itt olvashatsz.
Ilyen témakör nincs a fórumon.

8. Mire való a Új GYIK javaslatok, kiegészítések témakör?
>Itt jelezheted a GY.I.K.-kal kapcsolatos észrevételeidet. Ide fogalmahaztod meg azokat a kérdéseket, melyeknek meglátásod szerint a GY.I.K.-ban van a helye.
Ilyen témakör nincs a fórumon, ezért ha van javaslatod, hogyan bővítsem a GYIK-et akkor írd meg az itteni fórumban külön témát nyitva neki, ha eddig még nem vetődött fel.

9. Mire való a Szerintem ezeket kéne fejleszteni témakör?
> A fejlesztési, változtatási ötleteidet oszthatod meg itt a fejlesztõkkel, illetve a többi játékossal.
> Itt a mások ötleteirõl is kifejtheted a véleményedet.
Ilyen témakör nincs a fórumon, ezért ezt is az itteni fórumon közöld velünk külön témát adva neki, ha ez az ötlet először vetődött fel.

10. Miért írja ki azt a program, hogy "Dupla!!!"?
>Egy témakörben nem szerepelhet egy embertõl kétszer ugyanaz a hozzászólás. Ha ezt a feliratot kapod, akkor már küldtél el ugyanilyen szövegû hozzászólást.

11. Ki indíthat saját témakört?
>Mivel szeretnénk elkerülni az átláthatatlanul nagy számú témakör létrejöttét, így új témakört csak a nagyon magas szintû karakterrel rendelkezõ játékosok indíthatnak (34-es szint). Klántopik csak aktív státuszú klánnak nyitható. Mindíg kérdezd meg a fórumon a többieket, mielõtt új témát nyitsz.

 XI. Szörnyelfogás

1. Hogyan tudok szörnyet elfogni?
> A szörnyelfogáshoz magadnál kell tartanod legalább egy hálót.
> A csata során ütés helyett bármikor megpróbálhatod elkapni az ellenséges szörnyet. Ha az elfogás sikeres a csata befejezõdik.

2. Mitõl függ az elfogás sikere?
> Minél magasabb a monsztalógia szakértelmed annál könnyebben tudsz elkapni szörnyeket, ez adja az elfogási esély javát.
> Minél sebzettebb egy szörny, annál könnyebb elkapni.
> Ha járatos vagy a fegyveres es a mágikus harcmodorban is, a többféle szemléletmódnak köszönhetõen hatékonyabb leszel szörnyelfogásban.
> A szörnyet úgy is elkaphatod, ha egyszerûen szerencséd van.
> Minél alacsonyabb szintû a szörny hozzád képest, annál egyszerûbb lesz elfognod.

3. Hogyan fejleszthetem monsztalógia szakértelmemet?
> A monsztalógia szakértelmed nõ, ha elfogsz egy szörnyet.
> A monsztalógia szakértelmed nõ, ha elengedsz egy szörnyet Thord-Artin szigetén. Vigyázz! Csak 100 leölt ellenséges seregszörny megléte esetén telepíthetsz.

4. Hogyan etethetem az elfogott szörnyet?
> Ha elfogott szörnyednek adsz egy adag abrakot, akkor öttel több lépést vándorolhatsz vele mielõtt éhenveszne.
> Amennyiben van abraktarisznyád, abból automatikusan eteted a szörnyedet.
>Vigyázz, ha az elfogott szörnyed már csak egy lépésig bírja etetés nélkül, akkor a következõ lépés után, ha még van jártányi ereje neked támad.

5. Miért jó áttelepíteni szörnyeket az új szigetre?
> Az új szigeten csak a betelepített ellenfelekkel találkozhatsz.
> A betelepítés növeli a monsztalógia szakértelmedet, és némi tapasztalatot is jelent.
> Az új szigetre hajózva harci szakértelmeidet gyakorolhatod, fejlesztheted foglyodon.
A karakter szintjénél öt, vagy több szinttel nagyobb szörnyeket nem lehet elfogni.


6. Hány befogott szörnyem lehet egyszerre?
> Egyszerre csak egy.
> Ha már van elfogott szörnyed, akkor újabb elfogásakor a régit elengeded.

7. Mi az a demilitarizált zóna?
> A sereggel szomszédos mezõkön a király tisztjei tartják fent a rendet, így itt kobór ellenfelekkel nem találkozhatsz. Azaz ott nem támad betelepített szörny.

8. Miért van az, hogy az új szigeten a szokásosnál erõsebb szörnyekkel is találkozom?
> Amíg kevés szörny van betelepítve egy mezõre, addig elõfordulhat, hogy a választék hiánya miatt egy nagyon erõs szörnyet kapsz.

XII. Egyéb kérdések

1. Mitõl függ, hogy egy szörny megfutamodik-e, vagy inkább nekemront?
>Ez elsõsorban a te szinted és a szörny szintjének különbségétõl függ. Másodsorban azonban a maximális életpontjaitok különbsége is befolyásolja.

2. Hogyan lehetséges, hogy egy szörny néha menekül elõlem máskor meg nem?
> Minden szörnynek van egy %-os esélye, hogy megijed tõled, ha ez az esély bejön, akkor menekül, egyébként neked támad.

3. Mitõl függ, hogy le tudok-e rázni egy agresszív szörnyet, illetve utol tudok-e érni egy menekülõt?
> Ez elsõsorban a te szinted és a szörny szintjének különbségétõl függ. Másodsorban azonban a gyorsaságotok különbsége is befolyásolja.
> A szörnyeket utolérheted, lerázhatod akkor is ha szerencséd van. Ehhez magas szerencse tulajdonság szükségeltetik.

4. Mi ellen hat a védelem, és mennyit véd?
> A védelem a fizikai támadások ellen véd, varázslat ellen hatástalan.
> Minden támadás fizikai, ami nem elemi mágiából származik (víz, tûz, föld, lég).
> A fizikai támadások sebzésébõl a védelemed egy része levonódik. Magas szinten minden negyedik védelempont jelent 1 sebzéspont csökkenést.

5. Mi az a mágikus védelem, és honnan tudhatom meg értékét?
>A mágikus védelmed a mágikus (elemi) támadások sebzését csökkenti, minden mágikus védelempont után eggyel. A mágikus védelmed nem jelenik meg a karakterlapon.
> A mágikus védelmed minden varázslattípus ellen az adott típusú varázslatod, illetve tapasztalati szinted fele közül a nagyobb.

6. Minden eltûnt a házamból, de nem raboltak ki. Mi történt?
>Ha eléred a 18. szintet tanácsos vásárolni magadnak új házat, hiszen ha házad a kezdõnegyedben áll, az ott tartott tárgyaidat az elitõrök rendszeresen megdézsmálják.

7. Nem tudok északra menni, mert rálóg a szöveg a gombra. Mit tehetek ez ellen?
> Állítsd a böngészõdben kisebbre a betûméretet.

8. Hogyan tudom törölni karaktereimet?
> Karakert biztonsági okokból nem törlünk, de korlátlan számban indíthatsz új karaktereket.

9. Hogyan tudok építeni egy félkész épületbe?
>Amennyiben rákattintasz az épület ikonjára az összes nálad lévõ építõkövet beleépíted az épületbe, vagy annyit amennyitõl az teljesen elkészül. Van minimális korlát a 60-nál nagyobb kitartásúaknak. A + 50000 építéspont fölött az építés 5%-nak megfelelõ
mennyiségû seregszörnyet kell leölni a folytatáshoz.


10. A seregben nem jön idegen tudós. Hogyan szerezhetek hódítóként antigrav csizmát?
> Az idegen kütyü megszerzésére akkor is lehetõség van, ha az ellenséges sereget irtod.

11. Mit tegyek, ha nem töltõdik le egyik katintásom után az oldal?
> Kérj egy frissítést az adott oldalra, az adatok újraküldésével.
> Ha ez nem segít, akkor valószínüleg épp frissitás miatt áll a játék, de pár percen belül újra fog indulni. Ha a játék ismét elérhetõ lépj be a címoldalról.

12. Internet explorert használok, de korábbi oldalakat nem tudok megnézni, mert a lap elévült hibaüzenetet kapok. (page expired) Mit tegyek?
> Töröld a cache-t, azaz az ideiglenes internetfájlokat. (temporary internet files)

13. Ne használj szkriptet a játékhoz! Amely karaktereket szkriptelésen érünk, elõször 1 hónapos tiltást kapnak, második alkalommal fél éveset, végül végleges eltiltást függetlenül attól, hogy fizetõ állapotúak-e vagy sem. A szkriptelés definíciója: az a szkript, (programmal futtatott karakter) amit mi annak vélünk. Aki belép a játékba, az elfogadja az itt leírt feltételeket.

14. Hogyan válthatok nevet a karakteremnek?
Ez a funkciója a játéknak már nem él.

15. Elveszett tárgyaimat visszaszerezhetem?
Az elveszett eldobott tárgyakat külön tároljuk. Ezen tárgyak a virtuális számlán keresztül visszavásárolhatóak. Antiballaszt, építõkövek, manógomba nem tárolódik el a tárgyak eldobásánál, elvesztésénél.

 

 (Át)írta: Saxony

 
Klán
 
Klánküldetések
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2009-12-20
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal